Rakan Blogger

Tuesday, June 30, 2015

Raya Tahun Nie Ke Mana?

Assalamulaikum...
Title awal sikit mahu dibincangkan. Masih panjang lagi masa untuk tiba Syawal, namun ndak salah jika kita bincangkan.
Korang raya tahun nie di mana? Bagi yang bujang confirm balik ke kampung halaman. Tapi bagi yang baru mendirikan rumah tangga di awal tahun. Perkara ini selalu dibincangkan. Bagi kancil, kita kena selalu bertimbang rasa dengan pasangan supaya masing masing berpuas hati.
Tahun ini, kancil beraya di kampung halaman di Semporna. Tahun lalu, beraya di Tawau. So bergilir beraya. Bukan tidak berbincang dan sentiasa berbincang dengan orang rumah. Agar tiada yang kecil hati.

6 comments:

fairus said...

Raya tahun ni aku beraya kat Melaka. Tahun lepas pun kat Melaka.. Hehehe.. Dah memang aku dan orang rumah orang Melaka. Dekat aje tu.. :)

aizamia3 said...

Lama tak singgah kat blog cikgu.. ;)
Belum plan lagi nak beraya di mana tapi kebiasaannya akan ke Selatan Tanahair..

nor azman said...

kena bincang dan jgn ikut pasangan selalu..btl x?..hdeeheheh

ohpanduan panduan said...

Salam ziarah.
Selamat Hari Raya buat admin blog Kancil.

Norain Binti Omar said...

Salam,

My name is Norain from ZALORA Malaysia. I would like to offer you to do a collaboration with us. Feel free to drop me an email at norain@zalora.com.my

Thanks :)

IBU.SUMIASIH said...

Saya mau mengucapkan terima ksih g tidak terhingga, serta penghargaan & rasa kagum yg setinggi-tingginya kepada AKI JEYAPATI , saya sudah kerja sebagai TKI selama 5 tahun di singapore, dengan gaji lebih kurang 2.5jt/bln, tidak cukup untuk memenuhi kebutuhan sehari-hari, apalagi setiap bulan harus mengirim ortu di jawa, sudah lama saya mengetahui roomnya AKI ini, juga sudah lama mendengar nama besar aki, tapi saya termasuk orang yg tidak terlalu percaya dengan hal ghoib, jadi saya pikir ini pasti kerjaan orang iseng Saja.
tetapi kemarin waktu pengeluaran 8924 , saya benar2 tidak percaya & hampir pingsan, angka yg diberi aki 8924 ternyata tembus, awalnya saya coba2 menelpon, saya bilang saya terlantar di singapore, tidak ada ongkos pulang, terus beliau bantu kasih angka 8924 setelah saya bantu mahar 8 juta.mulanya saya tdk percaya,mana mungkin angka ini keluar, tapidengan penuh pengharapan saya pasangin kali 100 lembar, sisa gaji bulan januari, ternyata meledak….!!!
dapat BLT 750jt, sekali lagi terima kasih banyak AKI JEYAPATI, saya sudah kapok kerja jadi TKI, rencana minggu depan mau pulang aja ke sukabumi.buat aki,saya tidak akan lupa bantuan& budi baik aki.HUBUNGI AKI JEYAPTI DI NO INI 0852-4228-0055. KLIK TOGEL DISINI

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...