Rakan Blogger

Wednesday, March 20, 2013

Jauh Ke Mereka Dengan Kita

Assalamualaikum dan Salam Satu Malaysia.

Selamat datang kepada semua rakan blogger dan pembaca setia yang sudi singgah ke blog Kancil 8349.

Dah lama Kancil ndak muncul...sibuk dengan kerja di sekolah dan malah sibuk tengok update keadaan semasa sehingga blog pun sepi. Entah...mengapa lebih berminat membaca dari menulis. Memandangkan dah ramai komen di entri sebelum nie Kancil cuba buat entri untuk pembaca - pembaca setia Kancil.

Seperti mana yang kalian ketahui keadaan semasa, Kancil di sini masih dalam keadaan biasa walaupun masih ketakutan kerana banyak khabar angin. Memang benar, ramai berpesan jangan dengar khabar angin namun itulah sumber yang ndak boleh kita abaikan. Takut ia menjadi benar. 

Kes kematian di Kampung Sri Jaya Simunul tu Kancil ndak tahu berapa sangat kerana ia cerita atas cerita juga. Apapun, memang betul polis kita dibunuh secara kejam. Ada yang dipenggal kepala ketika mempertahankan diri dan ada yang sudah tumbang (maut) mereka kerat - kerat badan pasukan keselamatan. Dalam situasi tersebut kita ndak pasti bagaimana pasukan keselamatan diserang kerana kampung tersebut agak gelap.

Jom kita lihat gambar di bawah nie


Gambar nie Kancil di FB guru Kancil di Lahad Datu. 

"DEKATNYA KAMI DENGAN DIORANG...

Sebelum ni sy cerita ja kan? Atau tunjuk peta? Ni kali sy tunjuk gambar yg sy ambil dkt jeti antara Tg Labian & Sg Bilis. Yg besar tu Pulau Bungao, sebelah kanan yg kecil tu Pulau Sitangkai. Ada lg bbp pulau lagi lepas tu. Yg pasti klu penyeludup pakai 2 enjin 50hp, lebih kurang 40 minit ia sampai ke Bungao klu air tenang.

Menakutkan. Orang seberang sekarang tak sabar? nak menyeberang bila pemimpin mereka isytihar perang....:(

Terima kasih kerana sudi membaca dan tinggalkan komen di blog Kancil 8349.

22 comments:

QASEEH HATIKU QASEEH said...

Salam...yg tu pulau2 filipin or indon...mmg bikin takut kan...knp la tba2 negeri kita yg aman damai ni jd begini...

Dylla Abas said...

ya Allah, kenapa la tiba2 jadi macam ni kan..harap2 semuanya akan berakhir dgn cepat...amin

:: Mrs.Eady :: said...

Allahuakbar!!

Aziela said...

Kancil, risaunya akak. Kami semua sangat geram, tapi apakan daya. Kalaulahhh boleh ke sana dan berjihad.

Aien Alien said...

sekarang sering ikuti perkembangan semasa melalui berita...dan juga perkhabaran yg disampaikan oleh abang ipar yg sedang bertugas disana...risau.

Remy hazza said...

kancil...harap semuanya sentiasa berwaspada..... harap2 segala yg buruk dapat dielakkan.....

Kesuma Angsana said...

harap semuanyer selamat lah kat sana yer..

NM02 said...

semoga semuanya akan kembali aman dan moga semuanya selamat di sana ye. jaga diri

KY said...

memang dekatlah kancil, semoga semuanya selamat..dan cepat2 dapat diselesaikan

Knor said...

YELAH TAK SABAR TU NAK MENYERANG..GANAS MEREKA DR KOMUNIS..YE..

BERDOALAH

izan mama mia said...

rasukan sultan sulu,..mg Allah sahaja membalas kezalimannya

fairus said...

MEMANG DEKAT SANGAT TU...

Amanina said...

Semoga keluarga kancil selamat...

Sakura Sue said...

wahhh. dekatnyaaaa. semoga negara kita kembali aman macam sebelum ni :,(

dee said...

pray for sabah.

man said...

marilah kita bersatu ketepikan semua fahaman itu...

khairul hassan said...

harap2 keadaan akam aman seperti sediakala

Malay-Kadazan girl said...

Moga cepatlah aman kembali.

Mas Zull said...

assalamualaikum kancil...bagaimana keadaan skg ni ek...?

✽ ⓔ ⓔ ⓘ ⓨ ⓢ ⓢ ✽ said...

lamaaaaaaaaaaaaaaaa puan eeiyss tak menjenguk ke blog teman2... moga ceria2 selalu.. im back! hehehhehe (^___^)

Kancil 8349 said...

terima kasih kerana sudi datang komen di blog Kancil 8349.

Etuza Ezawarna said...

pasukan keselamatan kena serang hendpalah tu..begitu dekat, tak sedar ada musuh dalam selimut, doa lah dan terus berdoa..itulah nasib mereka. allah akan laknati mereka...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...