Rakan Blogger

Thursday, September 26, 2013

Jawapan Dari Wordless Wednesday# 69

Assalamualaikum dan Salam Satu Malaysia.

Selamat datang kepada semua rakan blogger dan pembaca setia yang sudi singgah ke blog Kancil 8349. 


Gambar di atas merupakan jamuan yang diadakan oleh ibu bapa murid di perhentian bas sekolah. Ibu bapa yang menunggu anak - anak mereka sebelum pulang. Kira jamuan hari raya untuk ibu - ibu yang menunggu anak mereka pulang. Sebelum puasa, mereka sudah membuat jamuan seperti ini. Mereka juga telah menjemput guru - guru sekolah ikut serta dalam jamuan tersebut.

Kali nie pula, mereka menganjur jamuan hari raya yang dibuat di perhentian bas sekolah. Ini merupakan kali pertama dibuat oleh ibu bapa murid - murid sekolah. Sebagai penghargaan kata mereka. Apapun kami pun tumpang gembira dan tumpang makan. Sebab kena jemput oleh ibu - ibu ini. Dengan adanya jamuan sebegini, hubungan ibu bapa dan guru sebagai akrab walaupun tidak rasmi. Pelik tapi benar...

Terima kasih kerana sudi membaca dan tinggalkan komen di blog Kancil 8349.

15 comments:

memmetlenggeng said...

pot luck di perhentian bas? bunyinya agak rare. Tapi baugs juga kalau dapat mengeratkan ukhwah..Saya suka aktiviti yang sempoi macam ni

:: Mrs.Eady :: said...

Awesome!

Nico Nabiela said...

Hentian bus pun jg port makan2??Unik...Good Job..hope ia akan kekal ;)

Aziela said...

Subhanallah. Sungguh indah situasi nie cikgu... Ukhwah mereka, keikhlasan mereka, kasih sayang mereka, memungkinkan apa saja.

Aien Not Alien said...

memang tak sangka...ingatkan cikgu2 je rupanya anjuran ibu-ibu semua.. menarik, lain dari yang lain..

QueeN TerataI said...

wah.. bagus betulkan.. dpt juga mengeratkan silaturrahim..

hassy chan said...

agak aneh buat kat perhentian bas hehe..
tp macam menarik

BUNDA a.k.a KN said...

assalam, bagus demi mengeratkan ukhwah..

fairus said...

TERBAIK DER..

Amanina Mads said...

meriahnya walaupun dimana2 saja :)

NURSHAKIRA ABDUL HALIM said...

Senarai peserta 'Segmen Komen Berpantun By Shakira' dah keluar!
Jom tengok siapa yang sudi berpantun tu. Biar mood pagi ni berseni dan berbunga-bunga sikit :)

http://lotsoflovebyshakira.blogspot.com/2013/09/senarai-peserta-segmen-komen-berpantun.html

✽ ⓔ ⓔ ⓘ ⓨ ⓢ ⓢ ✽ said...

is dah tengok jawapan teruih... rabu witu xjalan2... wini baru sempat (^___^)

✽ ⓔ ⓔ ⓘ ⓨ ⓢ ⓢ ✽ said...

is dah tengok jawapan teruih... rabu witu xjalan2... wini baru sempat (^___^)

✽ ⓔ ⓔ ⓘ ⓨ ⓢ ⓢ ✽ said...

is dah tengok jawapan teruih... rabu witu xjalan2... wini baru sempat (^___^)

Kancil 8349 said...

terima kasih kerana sudi komen di dalam entri blog Kancil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...