Rakan Blogger

Tuesday, June 18, 2013

Pernah Dengar Dearah Kecil Tungku?

Assalamualaikum dan Salam Satu Malaysia.

Selamat datang kepada semua rakan blogger dan pembaca setia yang sudi singgah ke blog Kancil 8349.

Sudah lama Kancil letak soalan ini di sudut kanan blog Kancil ini. Sehingga Kancil lupa untuk berkongsi cerita dengan rakan - rakan blogger. Seingat Kancil sebelum krisis di Lahad Datu lagi. Tungku merupakan daerah kecil yang terdapat di dalam daerah Lahad Datu (LD).

Jarak dari bandar besar LD ke pekan Tungku lebih kurang 75 km dan masa perjalanan selama 35 hingga 40 minit. Kancil jarang ke sana. Ingat cuti semester pertama, Kancil mahu bercuti ke sana tetapi disebabkan krisis tersebut. Terpaksa dibatalkan. Terlupa plak bagi tahu, Tungku ini hampir dengan Felda Sahabat...jarak antara tempat krisis lebih kurang 90 km. Korang tahu juga kan tempat krisis di LD...Kampung Tanduo.

Mengikut jawapan yang Kancil dapat, 38% peratus mengetahui tempat tersebut. Mungkin selepas krisis tersebut bermula, seluruh dunia tertumpu ke arah Kampung Tanduo. Tungkulah daerah yang paling dekat. 61% pula ramai yang tidak mengetahui tempat tersebut. 

Terima kasih kerana sudi membaca dan tinggalkan komen di blog Kancil 8349.

6 comments:

Kesuma Angsana said...

KA sah2lah mmg tak tau. TQ share yer

KY said...

KY memang tak tahu, maklumlah bukan suka berjalan, jadi kurang ambil tahu tentang mcm ni, padahal, hidup dlm malaysia, tak tahu tempat2 yg ada heee, thanks kancil

fairus said...

AKU PUN BARU TAHU BRO..

Knor said...

MMG TAK TAHU PUN...TAPI SKRG DAH TAHU..SEJAK KECOH2 HARI TU...

Kancil 8349 said...

Kesuma : terima kasih dapat memberi

KY : samalah dengan Kancil ndak semua tempat kita tahu namun dengan perkongsian seperti ini dapatlah kita tahu

Fairus : gembira dapat membantu

Knor : hehehe...alhamdulillah

Remy hazza said...

baru remy tahu.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...