Rakan Blogger

Thursday, July 11, 2013

Jawapan Dari Wordless Wednesday # 63

Assalamualaikum, Selamat Berpuasa dan Salam Satu Malaysia.

Selamat datang kepada semua rakan blogger dan pembaca setia yang sudi singgah ke blog Kancil 8349.

Alhamdulillah, kita diberikan usia yang panjang kerana dapat ditemukan di bulan yang indah. Kancil rasa teruja kerana bilangan pembaca Kancil seperti pasang surut air laut. Namun itulah realitinya. Jika kita berusaha maka kita dapat apa yang kita inginkan. Berbalik kepada WW semalam...ramai juga yang datang komen...Alhamdulillah...Jom kita lihat gambar di bawah.


Berdasarkan kepada gambar di sebelah ini bukan dilakukan oleh tangan - tangan manusia. Tetapi disebabkan alam semula jadi...dengan kata lain Kuasa Allah. Kesian kan...sampai ke cat putih kena calar. Kejadian ini berlaku pada waktu malam apabila angin kuat meniup kanopi kecil Kancil (seperti gambar di bawah). Masa kejadian, Kancil ternampak kanopi sudah melayang di atas kereta Kancil. Disebabkan ia melayang, beberapa batang besinya patah apabila mendarat dengan kuat di tanah. 

Kancil sedar pun pada keesokan harinya kerana pernah dimaklumkan bahawa angin kuat boleh meniup kanopi. Memang pantas kejadian malam tersebut. Kancil sempat melihat kanopi tu terbang di atas kereta Kancil nie. Apapun, Kancil bersyukur kerana bukan cermin kereta yang diserang...kalau itu...pastinya basah akibat hujan tersebut.

Lihatlah keadaan kanopi Kancil nie...memang masih elok tetapi sebenarnya dah rosak. Ia tidak boleh dipakai lagi. So kena simpan di dalam stor. Memangkan keadaan tersebut, Kancil terpaksa menumpang di bawah kolong rumah jiran. Mengenai gambar 'P' tu, itu adalah hiasan cerita je. Di sebelah pemandu pun ada juga...hehehe. Apapun nielah rezeki Kancil pada hari tersebut. 

Terima kasih kerana sudi singgah dan tinggalkan komen di blog Kancil 8349.


12 comments:

fairus said...

KANOPI TU RINGAN BRO.. MEMANG SENANG DITERBANGKAN ANGIN..

Aishah Jahirah said...

salam cikgu...selamat berpuasa..
abeh calar kete...xpe calar je..

fizafantagirO said...

Assalamualaikum .

ooo..hikss, ingatkan kena calar oelh manusia..rupanya oleh canopy .. alhamdullilah, tak kena cermin :)

Kesuma Angsana said...

oo gitu ke cerita nyer !.. seb baik sikit je tu

3no gr33ny said...

tak ternampak pula hamba dek calar yang berlaku..memanglah malang tak berbau

man said...

siannya..xpe blh cat semula..hehe

aReLaN said...

tu sume dugaan kancil. sabar jela ye.ada hikmahnya tu

Kancil 8349 said...

Fairus : ndak sangka ada angin kuat...sebab sebelum nie ndak pun terangkat...hehehe

Aishah : betul tu..syukur

Fizafantagiro : Waalaikumsalam...betul tu...syukur

Kesuma : syukur

3no : ndak apa

man : tunggulah jika ada rezeki...

Arelan : betul tu,..terima kasih

Mas Zull said...

assalamualaikum kancil...kesian nyer kancil merah tu dah bercalar pula...:)

QueeN TerataI said...

sebab tula calar yer.. xpela dah terjadi nk buat mcm mana kan...

Remy hazza said...

dugaan kancil...takpe lah...takde rezeki...nanti pi cat balik tau......

Amanina Mads said...

kanopi tu jenis ringan.. kalau nk pakai kena letakkan batu dikakinya.
takda rezeki mungkin ada dihari lain mna tahu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...