Rakan Blogger

Tuesday, July 16, 2013

Syukur Bertambah Rakan Sekerja

Assalamualaikum dan Salam Satu Malaysia.

Selamat datang kepada semua rakan blogger dan pembaca setia yang sudi singgah ke blog Kancil 8349.

Setelah setahun lebih Kancil bersendirian di sekolah, akhirnya dua orang guru bimbingan masuk ke sekolah Kancil. Kancil rasa teruja kerana mempunyai rakan sekerja yang sama bidang dengan Kancil. Ini membuatkan Kancil berkeyakinan untuk melakukan aktiviti - aktiviti di sekolah. Sebelum ini Kancil bukan tidak mahu minta tolong dengan rakan sekerja lain namun masing - masing sibuk dengan kerja sendiri.

Dengan adanya mereka berdua, aktiviti yang sebelum ini tertangguh dapat dilaksanakan. Bukan tidak boleh buat seorang tetapi matilah Kancil kalau seorang - seorang buat. Tertekan sendiri. Kedua - dua guru bimbingan ini berada dari daerah Tawau tapi bertugas sebelum nie dari daerah lain. Kedua - duanya juga wanita. 

Seorang dari Kota Marudu dan seorang dari Sarawak (ndak tahu nama kawasannya). Pengalaman mereka sama seusia dengan Kancil dan nampaknya Kancil kena belajar daripada mereka berdua. 

Terima kasih kerana sudi membaca dan tinggalkan komen di blog Kancil 8349.

14 comments:

Ibu Amirul said...

ok lah tu dah ada teman sekerja...
Selamat Berpuasa Cikgu

KY Atie said...

wahhh...dah dapat teman, buat kerja baik2 tau..

QueeN TerataI said...

patutlah semangat.. cikgu wanita rupanya.. hehehehe

Kesuma Angsana said...

wah seronoklah dapat tambah teman sekerja ni !

Ash Give said...

Matila kalau buat sorang2...haha jgn dulu mati bah cikgu hahaha..

Bah maksyukul na..ada sudah rakan setugas..ringan la sudah sikit tu kan :)

Ash Give said...

Oh ya slama Ramadhan cikgu...

3no gr33ny said...

seronoklah ada kawan

aizamia3 said...

Alhamdulillah.. sempena bulan Ramadhan yang mulia DIA permudahkan urusan cikgu dengan dapat rakan sekerja, bukan seorang tapi dua.. ;)

Santri T.P.I.N.I said...

ingatkan dapat kawan sekerja lelaki, takpela perempuan pun kancil... ingat kalau lelaki boleh ajak main badminton nanti...hehehe

aReLaN said...

baguslah dah ada geng. hehehe...kem salam kat mereka ye. :P

fairus said...

SELAMAT BERKENAL-KENALAN.. JANGAN KAU MENGURAT DIORANG SUDAH LA.. HEHEHE

Sakura Sue said...

ok lah da ada org blh tlg kancil..he btw happy berpuasa :)

Remy hazza said...

alhamdulillah...semoga dapat berkerjasama dgn erat cikgu.....

Kancil 8349 said...

terima kasih semua...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...