Rakan Blogger

Monday, September 3, 2012

Rezeki Dan Dugaan Di Awal Pagi September 2012

Assalamualaikum dan Salam Satu Malaysia.

Selamat datang kepada semua rakan blogger dan pembaca setia yang sudi singgah ke blog Kancil 8349.

Setiap hari Isnin dalam mana - mana minggu merupakan hari yang penuh bersemangat untuk memulakan sesuatu kerja. Kerana hari tersebut merupakan petanda dan aras untuk kita menjadi yang terbaik dalam melakukan sesuatu perkara. Tulah yang selalu bermain di fikiran Kancil seawal pagi.

Namun pada hari ini, Kancil rasa sedikit kecewa. Mengapa? Kereta kesayangan Kancil ndak boleh start awal pagi. Huhuhuhu...berulang kali pusingkan kunci namun ndak juga kedengaran bunyi enjin. Confrim bateri dah lemah. Mana tidaknya sudah tiga tahun memakainya...dah tu bateri Sel Kering..hehehe

Nasib juga, ada guru sekolah menengah sebelah rumah sudi tumpangkan Kancil ke sekolah. Terima kasih banyak kepada guru tersebut. Walaupun, laluan ke sekolahnya jauh dari laluan sekolah Kancil. Tengahari nie, kena cari bateri baru untuk kereta Kancil...hehehe...Apapun, ia tidak mematahkan semangat Kancil untuk hadir ke sekolah.

Terima kasih kerana sudi membaca dan tinggalkan komen di blog Kancil 8349.

22 comments:

Eza Boom Boom :) said...

kena selalu servis kereta la nampaknya lepas ni.. hee..

QasehnyaRania said...

keta tue nak bateri baru la cekgu...
hhehe

jom singgah makan pelam..hehe
cikgu jamu mata je la ye..sbb jah sgt nk terbang ke mari..

http://lobaksusue.blogspot.com/2012/09/jom-menyicah.html

Remy hazza said...

dugaan di pagi hari kancil...... terbang ler duit jab lagi sebab nk beli batery baru......

dee said...

dugaan dugaan..
selamat cikgu :)

Pn. Sheila@CC said...

Allhamdulillah... dpt gak kancil p sekolah... jgn lupa service kete k....

baguznet said...

tahniah atas semangat kental sebagai pendidik!

tiada indikator ke pada bateri untuk tau sudah hampir sampai masa untuk diganti atau belum?

KY said...

Alhamdulillah...ada juga yg sudi membantukan?

Aien Alien said...

kalau dah bateri memang la..bateri kering pulak tu, macam saya baru kena kelmarin. tapi baguslah semangat kancil tak tergugat walau diuji seawal pagi... :)

SimplySeoul said...

dugaan sblum pegi kerja. nda pa cikgu, steady ja.

3no gr33ny said...

dugaan di pagi hari buat sahabat Kancil..sabar ek =)

maszull said...

assalamualaikum kancil...dugaan tu kena juga dihadapi...:)

Kancil 8349 said...

Eza :

sentiasa servis bah...namun dah kena macam nie

Kancil 8349 said...

QasehnyaRania :

alhamdulillah dah beli bateri baru

Kancil 8349 said...

Remy :

Apa boleh buat...sabar jelah

Kancil 8349 said...

Dee :

betul tu...

Kancil 8349 said...

Pn Sheila :

terima kasih

Kancil 8349 said...

Baguznet :

terima kasih...memang ada...

Kancil 8349 said...

KY :

Alhamdulillah

Kancil 8349 said...

Aien Alien :

terima kasih...

Kancil 8349 said...

Simply Seoul :

betul tu

Kancil 8349 said...

3no :

terima kasih

Kancil 8349 said...

Maszull :

Waalaikumsalam mama...betul tu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...