Rakan Blogger

Thursday, August 2, 2012

Jawapan Wordless Wednesday # 45

Assalamualaikum dan Salam Satu Malaysia.

Selamat datang kepada semua rakan blogger dan pembaca setia yang sudi singgah ke blog Kancil 8349.


Rasanya apa? Ramai rakan blogger menjawab ianya adalah kertas soalan. Ada juga yang kata ianya makanan. Faham situasi anda...kita lapar bah sekarang nie. Tapi ia bukan timbunan kertas mahupun sejenis makanan. Gambar di atas adalah timbunan BUKU LATIHAN MURID - MURID.

Jika dilihat betul - betul, jalur coklat tu adalah kulit buku latihan tersebut. Kalau ada peraduan meneka berapa jumlah. Mesti pening kepala sebab ndak dapat pasti apa sebenarnya gambar ini. Terima kasih kepada semua rakan kerana sudi memberi jawapan.

Sebagai guru, ini merupakan salah satu kerja kami iaitu memeriksa latihan murid - murid. Jika ada 40 orang murid bermakna ada 40 buah buku. Jika guru tersebut mempunyai 5 buah kelas dan mempunyai bilangan murid yang sama. Bermakna, beliau terpaksa memeriksa 200 buah buku dalam seminggu. 

Tidak termasuk buku kerja, kertas jawapan dan kerja lembaran. Jika ditambah bermakna ada 800 kesemuanya. Dan ianya kena siapkan dalam seminggu. Jika tidak, ada ibubapa yang datang bising ke sekolah bertanyakan kerja rumah anak mereka. Namun, kami sebagai guru sentiasa bersikap tenang kerana ia sudah menjadi darah daging kami. Jika kami bersikap kelam kabut dan tidak terurus...mahu ke ibu bapa menghantar anaknya ke sekolah? Tentu tidak kan?

Terima kasih kerana sudi membaca dan tinggalkan komen di blog Kancil 8349.

32 comments:

KY said...

maaf tak sempat nak tengok semalam, banyaknya...

alin said...

tugas seorang guru memang mencabar.. Syabas kerana berjaya melakukannya

fiza said...

Owh...itu jawapannya ☺☺

Kesuma Angsana said...

cikgu oh cikgu !

✽ ⓔ ⓔ ⓘ ⓨ ⓢ ⓢ ✽ said...

ooooo... (^___^)

teratak hati said...

Owh..klu nk kire brape mmg pening la..hehe..tu la tnggungjwb seorang guru kan..

Remy hazza said...

kancil....
sungguh merepek jawapan remy semalam...... he3

izan mama mia said...

oo..buku rupanya..

fairus said...

OOO.. INGATKAN KERTAS EXAM..

aNiss :):) said...

lohh buku latihan. ehh, rasenya dah follow blog nie. *nyanyuk*

iEdA said...

tugas seorg guru ni mmg menuntut kesabaran..ida rindu nk tanda buku sekolah sebab dulu ida penah jugak merasa jd cikgu ganti jap..tp yg susah sket kalo nk buat RP..hehe :)

Deq's Qienz said...

Maaf Dah lama tak jenguk sini..arap tak amek ati yerr..

QueeN TerataI said...

banyaknyer buku latihan.. owh.. mmg Queen x sanggup.. hehehe sebb tu x jd cikgu.. hehehe

maszull said...

assalamualaikum kancil...oh!! buku latihan yer...:)

ஜ miss klanika ஜ said...

alamak tekaan ku salah. huhu

3no gr33ny said...

bukan senang nak jadi cikgu atau pendidik =)

Kancil 8349 said...

KY :

ndak mengapa...

Kancil 8349 said...

Alin :

terima kasih

Kancil 8349 said...

Fiza :

hehehe...betul tu

Kancil 8349 said...

Kesuma :

eya oh eya!

Kancil 8349 said...

eeiyss :

hehehehe

Kancil 8349 said...

teratak hati :

betul tu...nie baru cakap sal buku...belum kasi rekod lagi

Kancil 8349 said...

Remy :

ndak mengapa bah

Kancil 8349 said...

Izan :

hehehe

Kancil 8349 said...

fairus :

memang mengelirukan

Kancil 8349 said...

aniss :

betul tu..ndak mengapa

Kancil 8349 said...

ieda :

betul tu...RPH tu yang payah...kalau penuh jadual hari tu lagi perit

Kancil 8349 said...

Deq :

ndak apa...faham...masing2 sibuk

Kancil 8349 said...

Queen :

hehehe..memang

Kancil 8349 said...

Maszull :

Waalaikumsalam mama...eya

Kancil 8349 said...

Miss klanika :

terima kasih menjawab

Kancil 8349 said...

3no :

betul tu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...