Rakan Blogger

Thursday, August 30, 2012

Jawapan Wordless Wednesday # 47

Assalamualaikum dan Salam Satu Malaysia.

Selamat datang kepada semua rakan blogger dan pembaca setia yang sudi singgah ke blog Kancil 8349.


Hehehe...terima kasih kepada semua rakan blogger yang sudi beri komen di entri Kancil semalam. Gambar di atas tu merupakan Laptop pertama Kancil yang rosak dek kena simbah air nescafe. Huhuhu...sedih teramat sangat. Benda yang dibawa ke hulu hilir semasa Kancil bergelar guru,.

Alhamdulillah...semua bahan di dalam dapat diselamatkan. Terutamanya bahan - bahan kaunseling dan gambar - gambar semasa Kancil berkerja di Kolej Yayasan Sabah dan belajar di IPG Tun Hussien Onn Batu Pahat. Memang sedih bila benda yang kita sayang dah rosak. Tu kesilapan sendiri...huhuhu...

Semasa raya pertama hari tu, Kancil cuba - cuba pasang bateri laptop nie. Ndak sangka ia hidup seperti biasa. Kini Kancil memiliki dua buah laptop. Satu yang baharu dan satu yang lama. Lama nie kena bagi isteri simpan dan pakai. Yang baharu nie Kancil guna untuk di sekolah. Hehehe...laptop Kancil terkini ialah ACER ASPIRE E1 - 431...

Terima kasih kerana sudi membaca dan tinggalkan komen di blog Kancil 8349.

28 comments:

MISS Z BERCELOTEH said...

lappy yg miss z guna skng ne pun pernah kena air.. ok japakai.. cuma kena tukat keyboard ja :)

izan mama mia said...

camana boleh tersimbah air nescafe tuu...

Kesuma Angsana said...

xpe ada rezki rembat yg baru yek

Rai said...

kalau kena air kosong biasanya takde masalah sebab cuma perlu biarkan board dalam tu betul betul kering.. lepas tu boleh pasang semula.. tp jangan pasang masa basah nanti short..

husband punya game console psp anak celup dalam air soya..terpaksa dia bukak dan cuci satu persatu.. boleh guna lagi lepas tu..tapi ada jugak bahagian yg jadi melekit lepas tu getah2 jadi keras..hehe..

Remy hazza said...

masih boleh digunakan... nasib baik semua data dan fail selamat......

fairus said...

DA AGAK DAH JAWAPANNYA.. HEHEHEHE

LadyBird said...

kalu terkena air hbs rosak.. maka jgn minum sambil berfacebook.. hihi

✽ ⓔ ⓔ ⓘ ⓨ ⓢ ⓢ ✽ said...

(^___^)

Cik Asma BLuppy said...

aik? laptop nak minum air nescafe jgk ke? hehehehe

Dkna Abza said...

jimat tak yah beli baru :)

KY said...

oooo...yang lama rupanya, oklah boleh dipakai lagi..

Everything's Everythings said...

siapa punya kerja la tu dok simbah nescafe di laptop tu haha

3no gr33ny said...

laptop pertama yang dibeli mestilah sayang sebab tu kenangan dan sangat berjasa kepada kita =)

Knor said...

dah jadi dua..kan..bak satu sini..lap top kak pun dah rosak satu...

Kancil 8349 said...

Miss Z :

hehehe...ari tu ndak hidup langsung...

Kancil 8349 said...

Izan :

kesilapan sendiri

Kancil 8349 said...

Kesuma :

betul tu

Kancil 8349 said...

Rai :

betul dan terima kasih

Kancil 8349 said...

Remy :

Alhamdulillah

Kancil 8349 said...

Fairus :

hehehe...terima kasih

Kancil 8349 said...

LadyBird :

hehe...bukan berfacebook tapi berblog

Kancil 8349 said...

eeiyss :

:(

Kancil 8349 said...

Cik Asma :

hehehe..tulah pasal

Kancil 8349 said...

Dkna :

dah terbeli baharu

Kancil 8349 said...

KY :

tulah bah..

Kancil 8349 said...

Everything :

tuan punya laptop sendiri...hehehe

Kancil 8349 said...

3no :

betul tu...huhuhu...

Kancil 8349 said...

Knor :

hehehe...nasib yang sama

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...