Rakan Blogger

Thursday, May 3, 2012

Jawapan Daripada Wordless Wednesday 36

Assalamualaikum dan Salam Satu Malaysia.

Selamat datang kepada semua rakan blogger dan pembaca setia yang sudi singgah ke blog Kancil 8349.


Memang cantik kan pemandangan di atas. Kancil pun mengakui kecantikkannya. Jika diamati sebenarnya ia macam perkampungan Melayu pada era 60 -an. Ndak percaya tengok je cerita - cerita P. Ramli. Confirm ada sebiji macam tu. Kalau ndak ada...mungkin ia daripada pandangan Kancil je. Hehehe...

Perkampungan nie merupakan perkampungan di Pulau Mabul. Bersih kan? Terkejut juga tengok kawasannya yang bersih. Padahal punyalah ramai orang sebelah petang dan malam berlegar - legar di kawasan nie. Gambar ini Kancil ambil pada waktu pagi berdekatan dengan sekolah rendah. Macam ada orang yang menjaganya.

Jika dikenang kembali 20 tahun lalu, perkampungan seperti gambar di atas tidak wujud. Semua orang didirikan rumah di atas air.  Masa tu boleh lagi dikira bilangan penduduknya. Kini, makin ramai. Termasuklah orang yang mendirikan rumah di atas tanah seperti gambar di atas. Masa nie ada orang tengah mendirikan rumah namun Kancil ndak berani ambil sebab takut perkara yang ndak diingini. Bukan tempat kita..hehehe

Terima kasih kerana sudi membaca dan tinggalkan komen di blog Kancil 8349

34 comments:

MISS Z BERCELOTEH said...

lawa eh..nampak pasir saja bah..
miss z pun rasa macam crita p ramlee...miss z rsa mcm crita nujum pak belalang..ala yang anknya ambil upah cuci piring kah kalau nda silap...

remyhazza said...

betul kancil.....
nampak bersih jer pasir2 tu.....
nyaman dan indah mata memandang....

aKSARAfENDI said...

msti best skali skali lepak kt pulau ni kan..ye la, mcm rumah dulu2..

Masz Sidek said...

memang indah... lebih2 lagi bila kebersihan di jaga...

p/s : tiba2 terasa rindu nak menghirup udara pantai

✽ ⓔ ⓔ ⓘ ⓨ ⓢ ⓢ ✽ said...

betui2.. bersih dan indah (^___^)

izan mama mia said...

mmg nampak bersih..

Cik FaRiZaM said...

kat ne ni?
cam best je..kaw kampung ni :)

Aien Alien said...

betul2...dah macam dalam cerita P.Ramli la kancil...cantik bersih pun ye jgk.. :D

[sutera kasih] said...

pernah jgk tggl rmh atas air..ats sungai :)

Kazman / Sue said...

memang bagus penduduk kat situ... sebab sentiasa jaga kebersihan...

maszull said...

assalamualaikum kancil...cantik pemandangan tu...:)

cleverspider55 a.k.a alam1cinta said...

dari dulu teringin nak duk kt tepi pantai tapi apa boleh buat rezeki belum cukup.Tanah kt pantai cantik mcm 2 mesti mahal kan.

mira maisara said...

bersihnyer.. mesti best duduk situ kan?

khairul said...

sure berangin kt sini..tidor nyenyak ni

dhiera said...

bersih gile pantai dia. putih je~

Kancil 8349 said...

Miss Z Berceloteh :

betul tu...hehehe...terima kasih

Kancil 8349 said...

remyhazza :

memang nyaman

Kancil 8349 said...

aksarafendi :

ndak sangka kan

Kancil 8349 said...

Masz Sidek :

hehehe...jomlah datang ke sana

Kancil 8349 said...

eeiyss :

terima kasih

Kancil 8349 said...

izan mama mia :

terima kasih....

Kancil 8349 said...

Cik Farizam :

hehehe...sudah dinyatakan dalam entri tu...

Kancil 8349 said...

Aien :

betul kan...terima kasih

Kancil 8349 said...

sutera kasih :

hehehe...air laut dengan air sungai berbeza...

Kancil 8349 said...

Kazman :

betul tu...Kancil pun rasa terkejut

Kancil 8349 said...

Maszull :

Waalaikumsalam mama...

betul tu

Kancil 8349 said...

cleverspider55 :

hehehe...kurang pasti plak...tapi masih banyak kekosongan lagi di sana...hehehe

Kancil 8349 said...

Mira :

kalau mahu lari dari kesibukan kota mungkin boleh

Kancil 8349 said...

khairul :

betul tu

Kancil 8349 said...

dhiera :

hehehe..tulah Pulau Mabul

Eera Shera said...

putihnye pasir..mmg cantik tmptnye

3no gr33ny said...

sangat bersih..alangkah indah kiranya semua tempat bersih sebegini

Kancil 8349 said...

Eera :

memang cantik pun..hehe

Kancil 8349 said...

3no :

betul tu...:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...