Rakan Blogger

Friday, May 18, 2012

Jawapan Wordless Wednesday 38

Assalamualaikum dan Salam Satu Malaysia.

Selamat datang kepada semua rakan blogger dan pembaca setia yang sudi singgah ke blog Kancil 8349.

Dalam minggu nie,  banyak aktiviti yang perlu Kancil lakukan. Biasalah bila minggu hari guru nie, pelbagai aktiviti yang dirancang dan kena dilaksanakan. Apapun, ada dua program lagi yang berlangsung pada hari nie. Satu Sambutan Hari Guru Peringkat Sekolah dan satu lagi program Perkhemahan Unit Beruniform Peringkat Sekolah.


Tengok gambar di atas tu. Hehehe..nie adalah program Kesihatan yang mana Kancil sendiri yang memberi ceramah kesihatan kepada murid - murid nie. Mereka adalah murid tahun satu. Syukur, mereka khusyuk mendengar apa yang Kancil sampaikan. Walaupun  pada awalnya agak susah mahu mengawal murid - murid tahun satu.

Kesan daripada program nie, ada ibu bapa yang memberi komen yang positif. Anak mereka lebih menjaga kebersihan mereka semasa berada di rumah. Apapun, harapan Kancil semoga mereka tidak lupa apa yang Kancil sampaikan kepada mereka. Bukan senang mengawal budak berumur 7 tahun...

Di kesempatan ini, Kancil ingin mengucapkan Selamat Hari Guru kepada semua rakan guru di seluruh Malaysia. Semoga usaha kita selama ini tidak disia - siakan oleh generasi yang kita didik.

Terima kasih kerana sudi membaca dan tinggalkan komen di blog Kancil 8349.

27 comments:

QueeN TerataI said...

setiap ilmu yg kita berikan... jika diguna dan diamalkan oleh org lain byk dan besar pahala yg kita dptkan cikgu... kdg2 anak2 ni bila ibubapa berckp diorg x berapa nk ikut.. tp kalau cikgu yg ckp cepat je diorg ikut...

Aien Alien said...

didikan awal bab menjaga kebersihan & kesihatan amat perlu untuk memastikan mereka membesar dengan baik...

maszull said...

assalamualaikum kancil....tahniah yer semoga menjadi guru yg disayangi murid2...:)

remyhazza said...

setiap ilmu yg dicurahkan...begitu besar impak dlm kehidupan dimasa depan para pelajar..... begitu tinggi jasamu guru..... termasuk kancil !

✽ ⓔ ⓔ ⓘ ⓨ ⓢ ⓢ ✽ said...

guru cemerlang, pelajar hebat! (^___^)
selamat hari guru sekali lagi ye kancil (^___^)

CikMai said...

ahaaa melentur buluh biarlah dari rebungnya :)

3no gr33ny said...

memang penting kanak2 diajar tentang kebersihan dari sekolah lagi

mselim3 said...

Doa saya moga kancil 8349 akan menjadi cikgu yang cemerlang dan terbilang...bukan senang nak jaga budak2 nie kan...

Sorry dah lam x singgah sini...tp saya akan cuba singgah demi tali persahabatan k....

wassalam....

Diana @ BKKC said...

Wish u selamat hari guru...

ain dzaya said...

dari kecik la kita kene blaja didik mereka nie..

"Ooo.macam ni rupanya lelaki...gurlish sekalian sila berhati hati!".

etuza said...

wajib kita sampaikan ilmu dengan adil ..tahniah entry yg baik

Cik Kartun ( CK ) said...

owhhh ingatkan tu gmbar smbutn hari guru huhuhu

eita said...

ceramah kesihatan..
ingat kan tengah wat aktiviti PJK

Kancil 8349 said...

Queen :

betul tu...walaupun mak bapa mereka adalah cikgu...tetap juga mereka ikut kata cikgu mereka di sekolah

Kancil 8349 said...

Aien :

betul tu...tapi kena berterusan

Kancil 8349 said...

Maszull :

Waalaikumsalam mama...amin

Kancil 8349 said...

remyhazza :

terima kasih

Kancil 8349 said...

eeiyss :

terima kasih

Kancil 8349 said...

Cik Mai :

betul tu

Kancil 8349 said...

3no :

betul tu...

Kancil 8349 said...

Mselim3 :

terima kasih..ndak mengapa

Kancil 8349 said...

Diana :

terima kasih

Kancil 8349 said...

Ain :

betul tu

Kancil 8349 said...

etuza :

terima kasih

Kancil 8349 said...

Cik Kartun :

hehehe..

Kancil 8349 said...

eita :

hehehe...sebab murid2 baris depan pakai baju pj...hehehe

fairus said...

BANGGA DENGAN KAU UMM..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...