Rakan Blogger

Thursday, May 24, 2012

Jawapan Wordless Wednesday 39

Assalamualaikum dan Salam Satu Malaysia.

Selamat datang kepada semua rakan blogger dan pembaca setia yang sudi singgah ke blog Kancil 8349.


Kalau tengok gambar tentu korang dah tahu bahawa itulah adalah sebatang pokok kelapa yang sudah dipanah petir. Gambar nie Kancil ambil semasa bercuti di Pulau Mabul, Semporna. Ia terletak di tengah - tengah pulau. Berhampiran dengan gambar perigi minggu lalu. Hanya pokok nie je yang terbakar. Yang lain selamat.

Terima kasih kerana sudi membaca dan tinggalkan komen di blog Kancil 8349.

37 comments:

Azhar Zulkafli said...

sudah ditakdirkan dipanah petir.......
mungkin dah byk jasanya kepada pemilik pokok kelapa nie....

Kazman / Sue said...

bahaya kalau dibiarkan lama2x... takut tumbang secara tiba2x...

Mrs Lurve said...

xtaulah betul atau x, kalo org dulu2 diorg kata pokok yg kena panah petir nie,pokok jin bertendang..ntahla, org dulu2 punya pegangan

lynn kamarul said...

di panah petir pun ttp utuh berdiri

lynn kamarul said...

di panah petir pun ttp utuh berdiri

Kakzakie said...

Lama-lama reput juga..

Aien Alien said...

lama2 reput juga...agak bahaya dibiarkan macam tu...

Aishah Jahirah said...

sebab pokok tu paling tinggi ke...

fairus said...

DAH AGAK.. MESTI KENA PANAH PETIR..

cik deeya said...

teguh berdiri :) kuasa Allah.. i follow u..:)

Ainn Hazwany said...

nasib baik pokok jee :)

khairul said...

seb baik x timpa kepala

cleverspider55 a.k.a alam1cinta said...

kelapa kt pulau rupanyer,patut lah tinggi je nampak..

aReLaN said...

kena panah petir rupanya.ingatkan ada orang bakar ke apa.hehehe

Eza Boom Boom said...

petir boleh menyebabkan kebakaran. kenapa x tebang sj pokok tu ya?

[sutera kasih] said...

mcm tu pulak rupa poko dipanah petir huhu

mselim3 said...

hehh,,,ingatkan pokok nie kena racun...sebab kalu kat kg, takut pokok menimpa rumah.....sbb tu orang kampug racun pokok kat pucuk pokok ...heheh

ok...salam ziarah...kat member tetiba aje ingat, ....siapa komen kat blog senang nk follow up balik...

~SaL IjOu~ said...

nampak agak pelik di situ~

ain dzaya said...

KLU KANCIL GIK KAMPUNG BARU , PERAK...kat sana hampir semua pokok klapa kene panah petir..org kata sbb byk syaitan..huhu.ain pun tatawla..


ain jamin barang ni mampu buat orang ketagih

Kancil 8349 said...

Azhar :

betul tu...

Kancil 8349 said...

Kazman :

dorang lebih suka tengok rebah sendiri

Kancil 8349 said...

Mrs Lurve :

ada juga orang kata macam tu

Kancil 8349 said...

lynn :

daun je yang hilang tapi akar tu ok lagi

Kancil 8349 said...

Kakzakie :

betul tu

Kancil 8349 said...

Aien Alien :

apa boleh buat...dorang lebih suka macam tu

Kancil 8349 said...

Aishah :

betul tu

Kancil 8349 said...

Fairus :

betul tu geng

Kancil 8349 said...

cik deeya :

terima kasih

Kancil 8349 said...

Ainn :

tulah..kalau orang macam mana?

Kancil 8349 said...

khairul. :

Kancil orang pertama lari

Kancil 8349 said...

cleverspider :

betul tu

Kancil 8349 said...

arelan :

tinggi tu...mana ada orang gi bakar...rugi lagi dia

Kancil 8349 said...

Eza :

orang sana suka tengok

Kancil 8349 said...

Sutera kasih :

hehehe...dekat kk ndak ada ke

Kancil 8349 said...

mselim3:

hehehe...betul tu...

Kancil 8349 said...

SaLljou :

ndak ada yang pelik

Kancil 8349 said...

Ain :

betul tu...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...