Rakan Blogger

Thursday, June 14, 2012

Jawapan Wordless Wednesday # 40

Assalamualaikum dan Salam Satu Malaysia.

Selamat datang kepada semua rakan blogger dan pembaca setia yang sudi singgah ke blog Kancil 8349.


Bagi orang Tawau memang tahu gambar nie di mana..hehehe...sebab tu mudah dijawab oleh sahabat Kancil, Gen2Merah. Iyalah...tempat selalu bermesyuarat. Hehehe...Gambar nie Kancil ambil semasa menghadirkan diri ke mesyuarat Guru - guru Kaunseling daerah Tawau. Diambil di tingkat 5 bangunan Persekutuan daerah Tawau.

Bangunan yang berada di sebelah kiri merupakan bangunan Perpustakaan Wilayah Tawau. Tempat memula Kancil berjumpa dengan isteri Kancil sekitar akhir tahun 1990 - an. Time belajar bah tu...Deretan bangunan di hadapan tu merupakan deratan kedai. Yang dahulunya kedai papan. Untuk pengetahuan rakan blogger, kebanyakan kawasan bandar merupakan kawasan ditambak. Sama macam bandar Melaka.

Kawasan kedai ini dipanggil oleh orang Tawau sebagai kawasan Sabindo. Singkatan daripada perkataan Sabah dan Indonesia. Di Pantai Barat pun ada kawasan nama Sabindo. Terletak di kawasan Papar. Terlupa plak mahu bagitau...Kancil ambil gambar nie pada waktu petang sekitar jam 2 petang. Kalau waktu kemuncak ndak nampak macam nie...hehehe...Lagipun gambar nie diambil sebelum cuti dua minggu. Confrimlah kurang sudah sebab ramai yang mahu bercuti.

Terima kasih kerana sudi membaca dan tinggalkan komen di blog Kancil 8349.

33 comments:

Gen2Merah said...

Tawau memang indah.. semoga sahabat2 akan sudi berkunjung ke Tawau, Bumi Peladang nan menghijau.... Nice sharing drpd cikgu Kancil

dee said...

nak posting sana! heeee

Adylia Qarissa said...

sepatutnya gen2merah tak boleh jawab ww kancil heheheee

Ckin Kembaq said...

teringin jgk nak ke sana..hehe bila la kan.. ^_^

maszull said...

assalamualaikum kancil...mekacih kancil atas penerangan itu....teringat kenangan manis kat situ yer...:)

:: Mrs.Eady :: said...

Ooooo....hehehe insya Allah raya ke-2 nnti saya akan bercuti di sabah..
nak round seluruh sabah...

Kakzakie said...

Pandai juga mereka cara nama Sabindo. Kira tempat tumpuan org ramailah cikgu...

Masz Sidek said...

wah.. tempat mengimbas kenangan kancil dan wife... :)

cinnamon.com said...

ooohhh,gitu ceritanya..

ingatkan kancil parking kancil kat situ...heheh gurau aje.

QueeN TerataI said...

smlm x sempat pun nk tgk WW kancil.. hari terus dpt jawapan.. :)

Gen2Merah said...

Risau juga sangat aku? Hehe. Pa yg aq risau tu ums? Hehehe

Mrs Lurve said...

alahai ingatkan view dr sekolah kancil

Aien Alien said...

gen2merah tak boleh jawab len kali....apa2 mesti dia tahu kalau berkaitan tempat kancil dengan dia selalu pergi...hehehe

Remy hazza said...

tahniah gen2merah......
anda memang terbaik......he3

✽ ⓔ ⓔ ⓘ ⓨ ⓢ ⓢ ✽ said...

is xdan teka pun.. hohoho

is jadiks pemalas pulak sejak dua menjak.. seb bek rini dia jadi rajin balik.. aduhaiiii~ (^___^)

eintan nurfuzie said...

OOO..HEHEH...SALAH TEKA LANI..HEHEH

Kancil 8349 said...

Gen2Merah :

terima kasih geng...jangan lupa malam nie

Kancil 8349 said...

Dee :

amin...moga dapat berjumpa

Kancil 8349 said...

Adylia :

hehehe...kena juga dia menjawab

Kancil 8349 said...

Ckin Kembaq :

ada rezeki kamu akan datang

Kancil 8349 said...

Maszull :

Waalaikumsalam mama...biasalah...sentiasa mengingati kenangan di sana

Kancil 8349 said...

Mrs Eady :

bah..jangan lupa jumpa kita

Kancil 8349 said...

Kakzakie :

betul tu....memang tumpuan orang dekat situ

Kancil 8349 said...

Masz :

betul tu...kenangan terindah

Kancil 8349 said...

Cinnamon.com :

betul tu

Kancil 8349 said...

Queen :

hehehe...ndak mengapa...

Kancil 8349 said...

Mrs Lurve :

hehehe..ndak ada sudah sekolah kerajaan di bandar...kalau sekolah masih ada

Kancil 8349 said...

Ain :

janganlah macam tu

Kancil 8349 said...

Remyhazza :

hehehe///

Kancil 8349 said...

Eeiyss :

ndak mengapa...ikut masa bah tu

Kancil 8349 said...

Eintan Nurfuzie :

hehehe..ndak juga

[sutera kasih] said...

mcm sabindo di papar hehe

x sbrnya jd org tawau heeee

Kancil 8349 said...

Sutera Kasih :

eya ke...jodoh dengan orang sini ke

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...