Rakan Blogger

Thursday, June 2, 2011

Perkahwinan Sepupu Di Lahad Datu


Hari Sabtu, 28hb Mei 2011.
Seawal 6.30 pagi, kami sekeluarga bergerak menuju ke daerah Lahad Datu untuk menghadiri majlis perkahwinan anak buah emak saya iaitu sepupu saya Ali Akhbar Amil Hassan yang berkerja di Kota Kinabalu. Isteri saya tinggal di Tawau kerana ada urusan keluarga di Tawau. Saya hanya membawa anak sulong saya ke Lahad Datu. 
Pagi tersebut, cuaca hujan sepanjang perjalanan kami. Hanya dua buah kereta yang digunakan untuk ke sana. Dalam perjalanan tersebut, hampir 3 kejadian kemalangan jalan raya berlaku. Kemungkinan jalan licin. Dah tahu hujan, mahu juga berlumba. Namun, tiada kemalangan jiwa yang kami dengar.
Tiba di Lahad Datu pada pukul 9 pagi. Lewat disebabkan keadaan jalan yang licin. Kami singgah sekejap di KFC Lahad Datu untuk mengambil adik perempuan saya yang berkerja di sana. Lebih kurang pada pukul 10 pagi, kami tiba di perkarangan rumah mak cik saya iaitu kakak kepada emak saya. Mereka menetap di Taman Warisan Jalan Tungku Lahad Datu. Lebih kurang 10 minit perjalanan dari Lahad Datu ke tempat mereka.
Ramai keluarga yang datang terutamanya yang dari Sandakan. Mereka sanggup hadir walaupun jauh perjalanan. Kira rasa bertuah sepupu saya. 
 Hujan sepanjang jalan

 Pelamin dan dua orang mempelai berarak ke pelamin
 
 Membetulkan tempat duduk dan gambar kenangan Keluarga Manimbora

Keluarga dari Sandakan...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...