Rakan Blogger

Friday, June 24, 2011

Segmen Khas : Bila Si Suami Berblog...Si Isteri?


Hehehe...segmen yang sesuai lebih - lebih yang sudah berkahwin. Macam nak tahu bagaimana sang suami membahagikan masa untuk keluarga dan blog nie...hehehe...

Bagaimana nak meluangkan masa di rumah?

Kalau saya, selesaikan semua kerja di rumah sebelum berblog. Apa yang patut diselesaikanlah. Seperti kemas tempat tidur, mandikan anak - anak, siapkan kerja pejaba dan jangan lupa mandi pula. Tetapi kita nie terlupa. so kalau isteri dah bising...cepat - cepatlah offkan laptop...beri tumpuan kepadanya. Dah ok...cari masa yang sesuai. Terutamanya bila anak - anak dah tidur dan termasuk juga isteri. Time tu boleh "hack" blog orang lain...hehehe

Kalau dah isteri marah?
Saya berhenti untuk berapa jam dan bantu dia di dapur atau buat kerja yang meringankan kerjanya di rumah. Hehehe....dah ok...kembalilah ke alam blog...

Apapun isteri saya akur dan tidaklah marah sangat. Bagi dia, saya masih di rumah dan tidak keluar habiskan duit. Lebih dia takut kalau saya pergi berfoya - foya dengan....???? faham sendirilah...

12 comments:

Eera Shera said...

bagus la tu...berblog sambil buat kerja rumah..hehe

tia @ Ini Kisah Tia said...

hehee . baguslah tu daripada buang duit kat luar :)

~syue~ said...

yup,betol..dr keluar, wife xnmpak..kalo blogging, dpn mata je...hehehe

Alya Esprézzo said...

wahahahahahahaha..wahh suami mithali nieeeeeeeeee..rajin bro tolong bini kat umah ek? hehehe..bagus, utamakn keluarga..happy blogging bro! :)

Wahida said...

Ahahaha. Susah jugak untuk seorang lelaki yang dah berkahwin untuk tulis blog ye ;)
Wydaz.com

aizamia3 said...

best je.. kalau isteri marah dengan segera alihkan tumpuan dari lappy.. hikhikhik..

baguslah macam tu, takdelah rumah+tangga terabai dan dalam masa yang sama isteri tak risau suami ada di mana sebab dah sah2 ada depan mata.. ;)

Lulu Caldina said...

Majulah Blog untuk keluarga dan negara..yeah...

aanie said...

tp risau gak kot2 suami tgh chatting ngn pmpn lain...hehe...

PapaMacho said...

Itulah bro.. Blog didahulukan, family diutamakan.. =)

Ums Niza said...

Eera : hehehe...kalau isteri faham situasi kita...kita pun kena faham situasi dia...

Tia : Nak jimat duit bah nie

Syue : setuju tu

Alya : bukan selalu pun tolong...lagipun dah sebati dalam jiwa

Wahida : yang penting pandai bagi masa bah

Aizamia3 : supaya isteri tak susah hati...

Lulu : Sokong 100%

Aanie : orang yang tak mahu chatting dengan saya sebab suami orang...hehehe

PapaMacho : Eya betul....

Mawar Berduri said...

pandai ambik hati isteri ya bang.. hehe.. takut kena marah ya.. hee..

Ums Niza said...

dah nama orang tersayang...nanti ndak disayang pula kita...hehehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...