Rakan Blogger

Wednesday, November 30, 2011

Wordless Wednesday # 18

Assalamualaikum dan salam Satu Malaysia.

Selamat datang kepada semua rakan blogger dan pembaca setia ke blog Kancil 8349.

Budaya di sekolah

Terima kasih singgah dan tinggalkan komen di entri Kancil 8349.

46 comments:

Adylia Qarissa said...

segak bergaya :)

Aien Not Alien said...

bertegur sapa bila berjumpa...


teringat zaman sekolah dulu...selisih dengan cikgu kena bagi salam...


buatnya jalan 5 langkah jumpa cikgu jalan 5 langkah jumpa cikgu lagi jalan 5 langkah lagi jumpa cikgu juga....hehehe...


Assalamualaikum Cikgu :)

Tentang Kita said...

berkwn biar beribu....cari kawan2 yang boleh membawa ke arah kebaikan dik syg

khairul said...

jgn belasah tau

Kakzakie said...

Selamat bercuti kawan... tahun depan kita jumpa lagi

ciK LyndaWawa said...

bersalaman budaya mulia...

QueeN TerataI said...

memang sesuai menjadi amalan.. sbb kebanyakkan murid2 skrg ni tunjuk gangster.. bila berjumpa kawan2 tu bkn nak menegur cara baik.. makin membuli lg adalah...

CikGu Ma said...

apa beza budaya dan nilai?

Aishah Jahirah(cik aisha) said...

hormat menghormati dan bertegur sapa.....kalau dr kecik dah amalkan insyaallah sampai ke besar akan mcm tu....

Santri T.P.I.N.I said...

bagusnya... memang amalan yg baik! elok diteruskan sampai bila-bila...

Munnafendy said...

berbaik2 sampai ke besau ye anak2 =)

ShahzCudin said...

bagus..nilai2 murni kena terap dari kecik..

Bui Junaidi said...

amalan yg mulia budak2 ni

aizamia3 said...

saling hormat antara satu sama lain.. bukannya masa untuk mencari gaduh.. ;)

cinnamon.com said...

sendiri nak buat ke tu,atau cikgu yang suruh..

Anak Wak Mail said...

ala tomei2..mesti cikgu dia yang ajor ni..hihi..;)

YNA said...

rindu zaman persekolahan :(

maszull said...

assalamualaikum kancil...wah semangat persahabatan yang penting dan saling hormati menghormati antara satu sama lain...:)

Kazman & Sue said...

bila bukak entri ni macam rasa dah naik sesi persekolahan la pulak...heee3x

hira said...

bertegur sapa dapat mengeratkan hubungan silaturahim :)

p/s: ni suruh budak-budak jadi pelakon ke? hehe

Yumida said...

klo bebudak skolah rendah.....mmg dpt dibentuk..tp bila dh msk skolah menengah..semua nk tunjuk besar kepala...sakit ati jer...actually...pendidikan tak formal tu kan bermula dri umah...kan..kan....

Gen2Merah said...

nilai murni macam ni lah yang perlu kita semaikan..

Kancil 8349 said...

Adylia :

betul tu...hehehe

Kancil 8349 said...

Aien Not Alien :

hehehe..ia satu amalan mulia...kan dapat pahala dan mendoakan orang selamat sejahtera

Kancil 8349 said...

Tentang Kita :

betul tu...mereka juga akan mempengaruhi kehidupan kita...jika tersalah pilih kawan...rugi pada diri sendiri dan orang terdekat

Kancil 8349 said...

Khairul :

hehehe...bersapa bila jumpa kawan...ndak bergaduh dorang nie

Kancil 8349 said...

Kakzakie :

Cuti nak ke mana nie Kak....apapun Selamat bercuti..insya Allah kita akan bertemu lagi

Kancil 8349 said...

Cik LyndaWawa :

betul tu...bukan berat pun

Kancil 8349 said...

Queen :

sebab itu mesti diubah sikap dan perangai macam tu...bermula dari rumah.

Kancil 8349 said...

Cikgu Ma :

budaya adalah satu pegangan atau amalan yang dilakukan oleh manusia itu sendiri...sebagai trademark mereka manakala nilai ada sifat @ perangai baik

Kancil 8349 said...

Aishah :

betul tu...kita yang dewasa harus membantu mereka bukan melihat sahaja

Kancil 8349 said...

Santri :

betul tu...semoga mereka tidak lupa cara yang betul

Kancil 8349 said...

Munnafendy :

hehehe....betul tu...semoga salah faham dapat diselesaikan dengan cara yang baik..

Kancil 8349 said...

ShahzCudin :

betul tu...

Kancil 8349 said...

Bui Junaidi :

betul tu..hehehe..:)

Kancil 8349 said...

Aizamia3 :

betul tu...semoga mereka ndak bergaduh hanya untuk melepaskan amarah mereka

Kancil 8349 said...

Cinnamon.com :

cikgu yang suruh tapi nielah budaya sekolah tersebut...kalau berjumpa rakan akan bersalaman

Kancil 8349 said...

Anak Wak Mail :

hehehe...memang comel pun

Kancil 8349 said...

YNA :

hehehe...kancil pun merindui zaman persekolahan

Kancil 8349 said...

Maszull :

Waalaikumsalam mama,

betul tu...ia akan mewujudkan perpaduan lagi

Kancil 8349 said...

Kazman :

hehehe....ada 1 bulan lagi cuti nie

Kancil 8349 said...

Hira :

betul tu....semoga ia berkekalan

Kancil 8349 said...

Yumida :

betul tu...namun kita kena berusaha untuk menegur mereka...ndak dengar ndak mengapa...nanti sedar sendiri gak dorang tu..

Kancil 8349 said...

Gen2Merah :

betul tu geng...jangan sampai kita lupa plak...

Run Away said...

bagus ni kan...;d

Kancil 8349 said...

Run Away :

harap berkekalan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...