Rakan Blogger

Friday, April 20, 2012

Jawapan Daripada Wordless Wednesday # 35

Assalamualaikum dan Salam Satu Malaysia.

Selamat datang kepada semua rakan blogger dan pembaca setia yang sudi singgah ke blog Kancil 8349.


Memang cantik kan gambar di atas tu. Tapi sebenarnya Kancil ingin mengambil gambar Pulau Sipadan yang suatu ketika dulu menjadi rebutan antara dua buah negara iaitu negara kita sendiri dan negara Indonesia. Memang cantik pulau nie, malah merupakan pulau yang tercantik di dunia.

Kami ndak dapat pergi ke Pulau Sipadan sebab ia kawasan larangan. Kena minta izin dengan pihak polis dulu. Itu pun hanya 80 orang sehari je yang boleh masuk ke kawasan tersebut. Untuk makluman rakan - rakan blogger, pulau nie berbentuk cendawan ataupun payung. Bila - bila masa sahaja akan tenggelam. Sebenarnya, dasar laut di kawasan perairan ini adalah deras. Sebab itu ia makin terhakis. 

Untuk menggelakkan kemalangan jiwa, maka wujud peraturan seperti nie. So, Kalau nak gi Pulau Sipadan kena singgah dulu gi Pulau Mabul. Apapun jika ia berlaku, maka rugilah negara kita. Kehilangan mutiara yang berharga. 

Terima kasih kerana sudi membaca dan tinggalkan komen di blog Kancil 8349

32 comments:

Gen2Merah said...

memang cantik Pulau sipadan ni.. sayangnya saya sendiri orang sabah pun x kesampaian nak bertandang ke situ lagi.. ehehehe

Terima kasih cikgu Umrah kerana sudi memeriahkan Pesta Malam Kebudayaan di sekolah kami.. Jom tengok link ini...

http://skbatupayong.blogspot.com/2012/04/riang-ria-malam-kebudayaan-guru-guru.html

teratak hati said...

owh camtu ke kisah pulau sipadan..baru tau..

Ezad Skytech said...

oh..pulau sipadan rupanya...mula2 mmg tak perasan yg gambar WW hari tu ada pulau ni...

etuza said...

jauhnya tu....apapun nampak, sipadan memang banyak cerita ..kena menjaga semua situasi jika nak ke sana..

SimplySeoul said...

Ya sipadan terlalu banyak restrictions skrg. Tapi restrictions tu penting untuk jaga pulau tu. Tapi ada juga 'restriction' dari bapa yang asyik ckp 'nanti abu sayap datang tu pulau lagi' hehehe. So smpai skrg xpenah pegi sipadan =_=

Aishah Jahirah said...

ingatkn pulau sipadan tu macam pulau2 yg lain jugak.baru tahu ada had org blh visit n pulau tu mkin terhakis..sayangnya.

3no gr33ny said...

sayanglah ciptaan-Nya yang indah sudah menjadi sebegitu rupa...

maszull said...

assalamualaikum kancil...wah mmg seronokkan kalau dpt pi sana pulau yang penuh dgn keindahannya...:)

Santri T.P.I.N.I said...

patutlah jauuuuuuh sangat... mata memandang, 80 orang je sehari? huhuhu kena ikut turnla yer.

cinnamon.com said...

boleh lah kancil jadi pemandu pelancong lps ni..

Aien Alien said...

kalau kancil tak bulatkan kawasan pulau tu mesti tak perasan dan nampak..hehe


*Gen2Merah bakal muncul tak lama lagi... :D

eita said...

tak pernah sekali pun pergi kat pulau sipadan..
teringin jugak nak pergi ni..

c'axoera ヅ said...

Heheh xnampakkkkkkkk >_<

Nisa said...

Gambar Pulau Sipadan nun jauh di sana, so I had to Google it and subhanAllah, cantiknya...

[sutera kasih] said...

ohhh nun jauh d sana pulau sipadan :)

::CIK LYNN:: said...

next plan kna ke sipadan plak...=) ya ke...bru cik lynn tau...

Kancil 8349 said...

Gen2Merah :

nanti kita sama2 pergi ke sana geng...menganjur bah

Kancil 8349 said...

Teratak Hati :

hehehe...baru je...dulu ndak

Kancil 8349 said...

Ezad :

Memang ndak perasan sebab kecil

Kancil 8349 said...

Etuza :

betul tu...perlu menjaganya

Kancil 8349 said...

Simply Seoul :

hehehe....ndak ada sudah tu Abu Sayap...

Kancil 8349 said...

Aishah :

bahaya susah bah

Kancil 8349 said...

3no :

tulah...mana ada yang kekal di dunia nie

Kancil 8349 said...

Maszull :

Waalaikumsalam mama,

betul tu

Kancil 8349 said...

Santri :

begitulah ceritanya...

Kancil 8349 said...

Cinnamon.com :

insya Allah

Kancil 8349 said...

Aien :

hehehe...insya Allah dia akan kembali

Kancil 8349 said...

Eita :

jomlah mengunjungi pulau tersebut

Kancil 8349 said...

caxoera :

kecil je tu

Kancil 8349 said...

Nisa :

memang cantik pulau tu

Kancil 8349 said...

sutera kasih :

hehehe...memang jauh pun

Kancil 8349 said...

Cik Lynn :

jangan lepaskan peluang

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...