Rakan Blogger

Thursday, April 5, 2012

Jawapan Daripada Wordless Wednesday # 33

Assalamualaikum dan Salam Satu Malaysia.

Selamat datang kepada semua rakan blogger dan pembaca setia yang sudi singgah ke blog Kancil 8349.


Kalau dilihat di gambar tu, ramai rakan blogger tertanya - tanya di manakah tempat nie. Pesta apakah nie?. Untuk makluman semua rakan blogger, setiap tahun pada bulan April. Daerah Semporna akan meraihkan Pesta Regeta Lepa - Lepa (Perayaan Perhiasan Perahu Kecil). Merupakan salah satu takwim pelancongan yang mesti dikunjungi oleh semua warga pelancong tidak kira luar mahupun dalam negara.

Tahun lalu Kancil ada pergi ke sana. Untuk melihat sendiri. Namun tahun nie, Kancil terpaksa batalkan niat kerana ada urusan penting yang perlu diutamakan. Insya Allah, pesta ini akan berlangsung pada 20hb April sehingga 23hb April. Tentunya, semua penginapan penuh pada masa nie. Kalau ada sanak saudara dan kenalan, mungkin mereka rasa bertuah untuk menumpang tempat.

Jom baca cerita tahun lalu mengenai pesta ini :




Terima kasih kerana sudi membaca dan tinggalkan komen di blog Kancil 8349

25 comments:

Kazman / Sue said...

Oooo... ada pesta... patut sampan tu di hias cantikkk...

Yatie Awang said...

wahhh...best ni..

QueeN TerataI said...

kalau waktu malam sampan2 ni mesti lg cantik kan kancil dihiasi dgn lampu2.. hehehehe

maszull said...

assalamualaikum kancil...wah bestnya kalau dpt tengok live...:)

Santri T.P.I.N.I said...

salam kunjungan, ooo baru tahu ini pesta lepa-lepa. patutla nampak cantik lepa dalam ni... ada pesta rupanya.

santri memang rindu dengan sekolah, mujurlah ada video tu.

eita said...

bestnyer ada pesta..
tak pernah merasa pun gi pesta2 macam ni...

Myra Jay said...

Ooo pesta, macam pesta berhias la ye :)

3no gr33ny said...

ni macam pesta kereta berhias la kalo di tempat hamba..hehhe..sonok!!

dhiera said...

ooo..patut la semua nya dihias cantik~

remyhazza said...

pesta lepa lepa rupanyer.... tentu meriah kan kancil?

Aishah Jahirah said...

mesti meriah....tak pernah dengar pasal pesta ni.ni pertama kali dengar, rasa mcm nak tgk je...huhuuu tp jauh la..

baguznet said...

owh... siap ada pesta perahu berhias ye... baguz tu, salah satu cara menarik pelancong datang

Ezad Skytech said...

oh..pesta lepa ye..patut la dihias cantik2 semuanya..:D

Kancil 8349 said...

Kazman / Sue :

salah satu pertandingan...memang cantik kalau di atas air...siap ada penari - penarinya

Kancil 8349 said...

Yatie Awang :

jomlah datang ke sini

Kancil 8349 said...

Queen :

ada acara macam tu...tapi di atas jalan raya...

Kancil 8349 said...

Maszull :

Waalaikumsalam mama,

kalau boleh, mama datanglah ke sini

Kancil 8349 said...

Santri :

hehehe...memang cantik

Kancil 8349 said...

Eita :

jomlah datang ke sini

Kancil 8349 said...

Myra Jay :

betul tu..acara di buat di atas laut

Kancil 8349 said...

3no :

tapi nie di atas air...hehehe

Kancil 8349 said...

dhiera :

nie ada lagi yang cantik..kebetulan berlabuh di jeti...ambil yang ada je

Kancil 8349 said...

remyhazza :

mestilah meriah..ramai orang yang datang ke sini

Kancil 8349 said...

Aishah :

dah lama pesta nie...kalau tidak silap tahun ke 18 atau ke 19..

Kancil 8349 said...

Ezad :

betul tu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...