Rakan Blogger

Sunday, July 24, 2011

Drama Bersiri Tanah Kubur

 
Saya rasa ramai yang menonton drama bersiri Tanah Kubur ini. Walaupun agak menyeramkan dan menakutkan tetapi ia membawa unsur nilai kemanusiaan dan pengajaran untuk kita yang hidup ini. Sebelum ini, saya selalu membaca kisah - kisah kubur di majalah - majalah seperti mastika. Tidak sangka pula sudah dibawa ke layar skrin.

Drama ini mengisahkan pelbagai pengalaman pelik yang dialami oleh penggali kubur Tok Adi (Nasir Bilal Khan). Antaranya kisah mak bidan yang menggunakan ilmu hitam, memakan riba, anak derhaka dan sebagainya.

Apapun, saya cerita di sini pun korang tidak akan rasa lebih kalau tidak tengok sendiri. Drama ini disiarkan di Astro Oasis, pada setiap hari Jumaat jam 7.30 malam. Jomlah kita bersama - sama menonton.

4 comments:

Gen2Merah said...

nasib baik bole nonton free d astro.. kalau d panggung wayang memang aku tak pegi.. macam tak seram la filem seram melayu ni.. ehehe

Kancil 8349 said...

kau memang anti filem melayu...hahaha...tengok dulu baru tahu. Lagi satu, tengok pengisiannya bukan tengok grafiknya je...

PINKaholicx said...

cite tuh mang best,,isinye mantap,,

Kancil 8349 said...

Pinkkaholicx : saya setuju dengan kenyataan kamu...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...