Rakan Blogger

Saturday, July 23, 2011

Lewat Balik Kerja (2)


Semua guru sudah balik ke rumah masing - masing. Mungkin ada yang sudah pun dibuai mimpi yang indah. Mungkin juga ada yang keluar berjalan - jalan bersama keluarga tersayang. Dan yang bujang pula, berjumpa dengan kekasih hati mereka.

Saya pula...seperti biasa menghabiskan kerja yang tertangguh. Orang lain dah siap awal tapi saya, baru mahu mula. Tapi tarikh tutupnya masih jauh lagi. Kira bukan kerja last minute. Hehehe...

Sudah menjadi tabiat saya, mesti lewat balik kerja. Sebab time nie senang mahu buat kerja tanpa gangguan. Dulu masa kerja kat KYS pun sama juga. Pernah balik pukul 10 malam. Masa tu masih bujang. Tiada orang risau di rumah. Sekarang lain...

Pernah juga rakan sejawatan tegur. Adakah saya tidak takut? dan bermacam - macam persoalan yang mereka lontarkan. Tetapi, bukan pun mereka nak membantu saya. Tahu buat bising je. Kan bagus kalau mereka tanya lepas tu tolong sekali. Ini....tidak!

13 comments:

Lulu Caldina said...

kalau boleh elakkan lah..
baru2 ni ada kes, mati mengejut..
Tiba2 jatuh ditempat kerja, terus tak sedar..

isterinya mengakui, arwah suaminya, selalu kerja lewat malam, lepas tu bawa pulang kerja..
stress dan tak cukup rehat..

Kancil 8349 said...

owh...bahaya juga kan...hehehe...akan saya ambil sebagai iktibar...terima kasih Cik Lulu...

lia AKA milo said...

erkkk..sampai macam tu sekali lulu,
tapi kerja sehingga lewat pun kurang baik juga..

Cinderella said...

betul tu..sokong lulu cadina...jangan sampai kerja sampai lewat sangat cikgu

Kancil 8349 said...

Lia AKA milo n Cinderella : betul 2x dan terima kasih...

Gen2Merah said...

iya ka ums ko pulang sampai jam 10 malam? hebatnya... ko jugaklaa

Kancil 8349 said...

Gen2Merah : Pok itu masa kerja kat KK dulu...sekarang nie ndak boleh...hehehe

IMANSHAH said...

hurm IS pun balik rumah jam 10 malam..haha mampu?? kahkah

Kancil 8349 said...

Imanshah : eya ke? hehehe

si cantik sally said...

http://ezetheblackrose.blogspot.com/2011/07/thanks-utk-sesi-suai-kenalnot-badsedia.html

terjah sini awatnye kije lewat sgt ekk..

heheh tag name kancil ..

Kancil 8349 said...

kerja banyak mahu dibuat....di rumah tidak boleh buat..

maszull said...

assalamualaikum kancil...kerja tu biarlah berpatutan kancil badan n kesihatan kena juga dijaga kalau dah sakit nanti isteri kancil juga yg susah hati...:)

Kancil 8349 said...

Waalaikumsalam mama,

terima kasih mama..Kancil ingat pesan mama

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...