Rakan Blogger

Saturday, July 30, 2011

Mengapa Aku Macam Nie?


Biar orang kata apa sahaja yang mereka ingin katakan. Itu hak mereka. Hak untuk bersuara dan bercakap. Tetapi hak untuk saya bersuara mereka padamkan kerana mereka tidak mahu menerima alasan apa yang kita ingin katakan. 

KEDEKUT
Orang gelar aku nie kedekut. Betul ke? Mungkin kerana aku nie suka berjimat, tidak suka bagi pinjam duit dan tidak ingin barang aku dipinjam. Sebab itu mereka kata aku kedekut. Tapi hairan, kedekut dorang tidak tahu. Suami isteri bekerja dan gaji bukan beratus tapi beribu. Bila soal membelanja orang, duit 50 sen pun tidak keluar dari dompet mereka. Kereta sampai 2 buah dan keluaran luar negara. Tapi selalu minta tolong ambil di Airport.

Dulu pernah orang pinjam duit aku sampai RM 2000 untuk belanja pembelajarannya. Berjanji untuk membayar balik, siap bersumpah lagi. Tapi sekarang, batang hidung pun tidak nampak. Sakit hati...

Sekarang, kalau ada member nak pinjam duit, sorilah bro soal duit nie aku dah malas bagi pinjam. Kalau setakat RM 5 ke bawah bolehlah. Itu pun aku anggap sedekah dan aku tidak minta dibayar balik. Supaya lega hati aku, ndak payah kita menuntut balik. Sebab kita yang malu balik. Orang yang berhutang, bukan pandai malu pun.

4 comments:

asamasin said...

betol2..sokong2..kite bukn kedekut tp beringat sebelom kena..yela.xnk bg pinjam duit tkot xbaya balik..xnk bg pinjam barang takot nati rosak kan.. :D huhu..

Kancil 8349 said...

betul tu asamasin...

c genk bah ne said...

biarlah org kata kita kedekut
yg pntg kita buka jenis yg mcm tu..

Kancil 8349 said...

Genk : betul2x...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...