Rakan Blogger

Saturday, December 10, 2011

Terperangkap 3 Jam Di Lebuh Raya Lahad Datu - Sandakan

Assalamualaikum dan salam Satu Malaysia.

Selamat datang kepada semua rakan blogger dan pembaca setia ke blog Kancil 8349.
Dalam perjalanan balik ke Tawau, Kancil sekeluarga terperangkap dalam kesesakan di lebuh raya Lahad Datu - Sandakan berhampiran dengan Sungai Kinabatangan. Kesesakan ini disebabkan oleh kemalangan dua treler. Satu treler tong gas dan satu treler membawa buah sawit. Lebih beribu kenderaan dari dua arah terperangkap akibat kemalangan tersebut.

Kancil tiba di kawasan kejadian pada pukul 12 tenghari dan selepas 3 petang tadi. Kawasan kemalangan telah dapat dilalui dari dua arah. Nasib juga pemandu tu selamat cuma menyebabkan kesesakan sejauh 8 km dari kedua - dua arah. Kancil sekeluarga selamat tiba di Tawau tepat pada pukul 8 malam.

Ketika nie, Kancil sedang memerhati bulan di langit. Cantik...mahu gerhana bulan. Jom kita lihat

Terima kasih kerana sudi membaca dan tinggalkan komen di blog Kancil 8349.

38 comments:

3no gr33ny said...

alhamdulillah semua family Cikgu Kancil selamat...xpela..owg kata biar lmbt asal selamat..yer dak?

remyhazza said...

take agud rest kancil.....
sure penat drive dlm jem tu....
nk tgk gerhana....
awan byk ler pulak mlm nie....

Najwa Rahman said...

pembaca setia dtg mengunjung!
adoi cik kancil. penatnya. tgk bulan blh lah jgk kan relax kan your mind? take a good care of ur health kancil.

maszull said...

assalamualaikum kancil....cian nyer terperangkap dlm jem ....jom marilah kita tengok gerhana bulan plak kn...:)

Aisy Nasiha said...

wah,mula2 baca td ada rasa mcm baca berita lak..kanci melaporkan dari tmpt kejadian ek.. ape pun mujur semua dah berakhir ye, sape sangka time kancil lalu boleh jadi macam ni lak..

aReLaN said...

ok la tu kancil oi.leh melayan gerhana.huhu

Gen2Merah said...

syukur alhamdulillah, segalanya dipermudahkan... akhirnya selamat sampai ke destinasi....

sentiasa ceria2 d hujung minggu geng

fiza nurani said...

Alhamdulillah ;)

Aishah Jahirah(cik aisha) said...

tension bila terperangkap lama mcm tu....tp alhamdulillah semuanya selamatkan...:)

cik ayuni said...

best kancil dpt tgok gerhana bulan:)

Yumida said...

treler n lori...sume nak laju2 je kan...kita yg guna keta kecik ni yg gerun..kenkdg makan jalan tak hingat...hmmmmm....

ciK LyndaWawa said...

saya tau entry ni dalam bm kan...

tapi dia tulis bi..=]

fuyoo...

Eza Boom Boom :) said...

jalan sesak, fuhh.. sangat memenatkan. have enough rest ya..

aimaniman said...

alhamdulillah selamat.. tu yg mama ngeri sangat2 kalau nak buat perjalanan jauh, macam2 dalam fikiran..

Alieza Dayasari said...

adoii.. bukan main lagi sih... 3 jam...
ayooo.....

Kancil 8349 said...

3no gr33ny :

betul tu...terima kasih

Kancil 8349 said...

remyhazza :

terima kasih...memang penat tu..

Kancil 8349 said...

Najwa Rahman :

terima kasih....

Kancil 8349 said...

Maszull :

Waalaikumsalam mama,
hehehe...tapi seronok sebab dapat bersembang di jalan raya...

Kancil 8349 said...

Aisy Nasiha :

macam tulah ceritanya...nasib gak dapat lepas petang tu kalau ndak..bermalam

Kancil 8349 said...

arelan :

hehehe...terima kasih

Kancil 8349 said...

Gen2Merah :

terima kasih geng...

Kancil 8349 said...

fiza nurani :

:)

Kancil 8349 said...

Aishah :

macam tulah...siapa sangka...dahlah itu je laluannya

Kancil 8349 said...

cik ayuni :

terima kasih

Kancil 8349 said...

Yumida :

macam tulah....entah apa yang mereka kejar..bikin panas ada gak

Kancil 8349 said...

Cik Lyndawawa :

hehehe....

Kancil 8349 said...

eza boom boom :

terima kasih...

Kancil 8349 said...

aimaniman :

hehehe...jangan fikir sangat...kebetulan je kalau kita berhampiran dengan keadaan kemalangan

Kancil 8349 said...

Alieza Dayasari :

hehehe....

YNA said...

yna sgt2 x sukakan jem :(

hari tu g kl pn jem jugak, sabar je lah :)

Cikgu Tie said...

Perkara yang paling membosankan bila bawa kereta ialah bila menghadapi kesesakan lalu lintas. Tapi nak buat macam mana kann....sabar ajerlah.

Kancil 8349 said...

Yna :

sesiapa pun ndak suka...namun semua kenderaan langsung ndak boleh gerak disebabkan kemalangan

Kancil 8349 said...

Cikgu Tie :

betul tu...Kancil pun bosan kalau berada kesesakan lalu lintas

khairul said...

saki hati gak klu jln jem ni..lebih2 lagi pd waktu thari ..

Santri T.P.I.N.I said...

kancil tak ambil ke gambar masa ni...?

Kancil 8349 said...

Khairul :

memang sakit hati pun...tapi kena bersabar

Kancil 8349 said...

Santri :

ada tapi ndak dapat uplaod...line internet ndak laju.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...