Rakan Blogger

Thursday, March 8, 2012

Jawapan Daripada Wordless Wednesday # 30

Assalamualaikum dan Salam Satu Malaysia.

Selamat datang kepada semua rakan blogger dan pembaca setia yang sudi singgah ke blog Kancil 8349.

Semalam Kancil ada mempaparkan satu gambar yang mungkin ramai tertanya - tanya mengenainya. Sehingga ada yang kagum dengan situasi tersebut. Sebenarnya, ia merupakan pandangan biasa di daerah ini. Kancil selalu balik ke kampung nie iaitu Kampung Ubian. Sebenarnya, Kancil ndak pasti ia terletak di kampung tersebut ataupun Kampung Bangau - Bangau. Ia ditengah - tengah bah nie.

Ada juga yang mengatakan ia rumah Kancil...sebenarnya bukan. Ia rumah pemilik orang lain. Kancil mengambil gambar sal ada kereta di halaman rumahnya. Kagum juga Kancil melihatnya...sebenarnya, tempat letak kereta sudah tiada di kawasan mereka. So dia buat dekat halaman rumahnya. Untuk memudahkan kereta beliau.

Terima kasih kerana sudi membaca dan tinggalkan komen di blog Kancil 8349.

25 comments:

Eera Shera said...

kereta dia parking atas air hehe

remyhazza said...

kena pasak betul2...takut patah... lagi satu... suggestkan buat bunbung... lagi ohsemmm

✽ ⓔ ⓔ ⓘ ⓨ ⓢ ⓢ ✽ said...

terbaek (^___^)

Yatie Awang said...

cam menarik je nampak, kadang2 tengok susana dan keadaan macam ni, teringin jugak nak rasa tinggal kat situ...

cIk JanNah said...

tapi kancil kayu tu kukuh betol ek? masa jannah pergi sabah dlu, nak lalu kat ats kayu yang bawah dia air pon tkt..huhuu

Eza Boom Boom said...

oh, begitu rupanya ceritanya :)

ANISA said...

kukuh jgk rumah tu ek

Afiq Yassin said...

kuat juga kayu tu tampung bebanan yang berat

3no gr33ny said...

knp biasa kwsn sahabat Kancil rumah seperti ini ek??

cik Kartun said...

unik.. teringin nak g kawasan mcm nie

cik Kartun said...

lupa nak bagi tau!!
kancil p0n tersenarai dlm bloglist CK ;)

Kancil 8349 said...

Eera :

Menggelak blok kereta orang lain

Kancil 8349 said...

remyhazza :

belum ada rezeki orang tu

Kancil 8349 said...

eeiyss :

betul tu

Kancil 8349 said...

Yatie :

best sangat...cubalah datang dan tinggal di Dragon Inn Semporna

Kancil 8349 said...

Cik Jannah :


kukuh...orang sini pakar sal kayu,,

Kancil 8349 said...

Eza :

yups

Kancil 8349 said...

Anisa :

memang kukuh pun

Kancil 8349 said...

Afiq :

memang kuat...entah apa nama kayu nie..boleh bertahan bertahun lamanya

Kancil 8349 said...

3no :

hampir semua di kawasan Sabah macam nie..bukan di daerah Kancil je...ada banyak lagi di daerah lain...

Kancil 8349 said...

cik kartun :

jomlah datang kat sini...terima kasih

maszull said...

assalamualaikum kancil...senang je park kete sbb kws halamannya besar...:)

3no gr33ny said...

owhh..kalo kat semenanjung mesti dh jadi pelik ni

Kancil 8349 said...

Maszull :

Waalaikumsalam mama,

betul tu...menggelak dari kena curi minyak

Kancil 8349 said...

3no :

memang betul pun...namun beza di sini lain...hehehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...