Rakan Blogger

Sunday, March 27, 2011

Perkampungan Bahasa Dan Sastera Peringkat Tawau Tahun 2011 - Malam Pertama

 Suasana sekolah waktu senja

Kita bermula dengan solat Maghrib, di mana semua murid berkumpul di surau untuk mengerjakan solat Maghrib.

 Solat Berjemaah

 Ustaz yang memberi ceramah : sempat berpeace

 Mendengar tazkirah ustaz

 Menjamu selera

Selesai murid - murid menjamu selera, acara diteruskan dalam slot Permainan Bahasa. Hati saya tertanya - tanya bagaimana permainan ini? dan adakah menggunakan interpersonal murid - murid? Jom kita lihat beberapa gambar yang sempat saya ambil

 Penceramah memberi taklimat aktiviti permainan bahasa

 Suasana aktiviti permainan bahasa

 Mendengar taklimat dengan penuh perhatian

 Pembantu - pembantu penceramah

 "Cepat - cepat!"

 Guru pengiring turut membantu

 Gelagat murid - murid melaksanakan aktiviti

 Sedang mengira jumlah markah

Aktiviti ini berjalan selama 2 jam. Ini kerana, setiap pasukan akan melalui 7 halangan dan setiap halang mempunyai 2 soalan yang perlu dijawab sebelum ke halangan seterusnya. Aktiviti inilah yang paling mencabar. Ini kerana, saya bukan guru Bahasa Melayu...Akhirnya, pasukan yang berjaya adalah pasukan Fokus...terlalu fokus kumpulan ini, kedua pasukan Amanah dan ketiga Bestari. Manakala pasukan yang saya bantu adalah pasukan Berjaya yang mendapat tempat keempat. Hehehe. Slot terakhir pada malam tersebut ialah taklimat masuk tidur...hehehe...saje saya buat
 Cikgu Salleh memberi taklimat sebelum murid - murid tidur

"Kalau lampu sudah padam, maka tutuplah mata kamu"

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...