Rakan Blogger

Thursday, February 16, 2012

Jawapan Daripada Wordless Wednesday # 27

Assalamualaikum dan Salam Satu Malaysia.

Selamat datang kepada semua rakan blogger dan pembaca setia yang sudi singgah ke blog Kancil 8349.

Kancil bertambah minat untuk membuat entri macam nie. Gembira dan teruja kerana ada rakan blogger yang bertanya di mana gambar WW nie Kancil ambil. Terima kasih kepada Sutera Kasih, kerana beliau sudah biasa melihat tempat tersebut.


Tempat nie merupakan taman rekreasi di Tanjung Aru berdekatan dengan Terminal Lapangan Terbang Tambang Murah (Airasia). Namanya Taman Perdana @ Perdana Park. Untuk melihat air berirama nie, ia bermula pada pukul 7.30 malam. Selama 10 minit air akan terpancut mengikut irama lagu. Memang meriah dan memang cantik di waktu malam. Memang ndak rugi datang ke sini. Ia akan berulang setengah sehingga pada pukul 10 malam.

Jom kita berkongsi sejarah mengenai tempat ini. Merupakan bekas kawasan pengeboman Jepun pada perang dunia kedua. Semasa pembinaan taman nie, pekerja telah terjumpa dua butir bom yang tertanam di dalam tanah. Nasib juga, tiada berlaku kemalangan jiwa. 

Terima kasih kerana sudi membaca dan tinggalkan komen di blog Kancil 8349.

34 comments:

:: Mrs.Eady :: said...

ooo..baru tau..

~MAWAR~ said...

JEMPUT JOIN YE KANCIL
MY 1ST GIVEAWAY..

http://acaiberryputrajaya.blogspot.com/2012/02/1st-giveaway-by-hayat-acai-berry.html

eeiyss said...

owh... is penah jugak tengok ni ( kat tb kot ) hehe

lieynanilaz said...

cantik pemandangan....

cinnamon.com said...

oooh,begitu kisahnya..

suka:)

Masz Sidek said...

hmmm...kalau di kaji rasanya banyak lagi kawasan peninggalan jepun...

pemandangan persembahan air mlm hari memang cantik...

fiza nurani said...

oooooo, patutlaaaa cantik :)

maszull said...

assalamualaikum kancil...oh baru la mama tahu ...:)

Eza Boom Boom said...

tak pernah pg sana lagi... hehe...

kis said...

ooo...patutlah cam kenal...hehehe

Kancil 8349 said...

Mrs Eady :

terima kasih....

Kancil 8349 said...

Mawar :

terima kasih menjemput...dah ikut

Kancil 8349 said...

Eeiyss :

hehehehe...nie live dekat KK...

Kancil 8349 said...

lieynanilaz :

terima kasih

Kancil 8349 said...

cinnamon.com :

terima kasih kerana menyukainya

Kancil 8349 said...

Masz Sidek :

betul tu...banyak lagi namun ndak banyak yang dapat dicari

Kancil 8349 said...

fiza :

terima kasih

Kancil 8349 said...

Maszull :

Waalaikumsalam mama...hehehe...terima kasih mama

Kancil 8349 said...

Eza :

kalau turun Sabah...jangan lupa singgah kat sini

Kancil 8349 said...

kis :

eya ke...best kan

Azham Vosovic said...

mesti cantik tempat tu kan?

Apple Pearl said...

ramai sangat dekat perdana park ni bila mulai senja org rmai tngah tggu nak mainkn lagu..hehehe..baru sekali dtg ke sna time bercuti ngan family..:)

#apple dtg singgah..:)

Ezad Skytech said...

baru tahu..sebelum ni mmg tak pernah dgr nama tempat ni..hee~

3no gr33ny said...

ikut irama lagu?? wahh..seronoknyee!!

remyhazza said...

memang cantik tempat nie.....
melihat keindahan sambil berhibur dgn alunan irama....

dhiera said...

saya pernah pegi tanjung aru tapi tak nampak pun air pancut ni~ rugi yeee

Aien Not Alien said...

baru tahu kat mana...hehe..


*dekat melaka pun ada kawasan air berirama ni...kena naik bot susuri sungai melaka...hehe

Kancil 8349 said...

Azham Vosovic :

Memang cantik tempat tu...ndak rugi kalau datang ke sini

Kancil 8349 said...

Apple Pearl :

betul tu...

Kancil 8349 said...

Ezad :

jomlah dantang ke sini...

Kancil 8349 said...

3no :

memang seronok tu...

Kancil 8349 said...

remyhazza :

betul tu...memang cantik dan berhibur

Kancil 8349 said...

dhiera :

ndak mengapa...nanti ada masa boleh datang ke sana

Kancil 8349 said...

Aien :

eya ke...tahu cerita tapi ndak pernah pergi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...