Rakan Blogger

Friday, January 13, 2012

Bertemu Dengan Pembaca Setia Blog Kancil 8349

Assalamualaikum dan Salam Satu Malaysia.

Selamat datang kepada semua rakan blogger dan pembaca setia yang sudi singgah ke blog Kancil 8349.

Minggu lalu, Kancil menerima email daripada seorang kenalan perempuan yang menjadi pembaca setia kepada blog Kancil 8349. Beliau berhasrat untuk menemui Kancil di sekolah tempat Kancil mengajar. Selain itu, ingin datang ke sekolah lama beliau. So, kami telah mengatur masa yang sesuai. Pada pagi tadi, kami bertemu di sekolah.

Kami kenal hanya melalui FB Kancil. Beliau berminat untuk melihat sekolah lama beliau. Sebenarnya, beliau merupakan bekas murid di sekolah ini. Sekarang beliau sedang melanjutkan pelajaran di England dalam bidang biologi. Akhir tahun ini beliau akan tamat dan akan berkerja dengan USM sebagai tenaga pengajaar di sana.

Semasa beliau berada di sini, Kancil membawa beliau menemui guru - guru lama beliau. Selepas itu, Kancil menjadi pemandu pelancong kepada beliau dengan membawa beliau jalan - jalan sekitar sekolah. Di sini, beliau mengambil beberapa keping gambar dan sempat bercerita mengenai kenangan beliau di sekolah ini. Terhibur dan dapat membayangkan situasi beliau.

Isnin ini,  beliau akan kembali ke England. Mungkin ini pertama dan terakhir Kancil jumpa beliau. Apapun, persahabatan antara Kancil dengan beliau akan kekal selamanya dan sebagai rakan mendoakan akan kejayaan beliau. 

Terima kasih kerana sudi membaca dan tinggalkan komen di blog Kancil 8349.

43 comments:

Asyikin said...

bagusnya, menambah kenalan :)

Yatie Awang said...

Alhamdulillah..beliau menjadi seorang yang berjaya....

Aien Not Alien said...

Alhamdulillah...beliau dah berjaya... tempat jatuh lagikan dikenang, melawat sekolah lama memang menggamit 1001 memori... :)

cinnamon.com said...

betul kata2 aien tu..tempat jatuh lgkan di kenang..

Eza Boom Boom :) said...

bila pula eza dapat jumpa dengan kancil ni?? Hehe.. okey, Eza kena abeskan study dulu, then keja. Baru ada duit nak pergi sabah bercuti :)

Cik Gee said...

alhamdulillah... berjaya sudah sahabat kancil tu. skang tiba mase saya pula... huhuhuhu..

:: Mrs.Eady :: said...

alhamdulillah..

QueeN TerataI said...

bestnya.. xde gambar ke kancil?

YNA HERMOSA said...

bestnyer dapat jumpa :)

xda gambar ke semasa pertermuan tu? :)

Adylia Qarissa said...

kalau dkna duk dekat, pasti dkna pon nak jumpa kancil gak..

mana gambar yang ditangkap bersama?? kongsilah dengan kami :)

Munnafendy said...

lama dh xmelawat sekolah lama...jauh.. =)

3no gr33ny said...

wahh..seronoklah =)

remyhazza said...

bagus nyer kancil.....
moga persahabatan kancil dan dia berkekalan...

remyhazza said...
This comment has been removed by the author.
Syafiq Ahadin said...

sangat best!!!!!!!

Eera Shera said...

hebatnya study obesi..bagus la kan belaja tggi tapi tetap ingat kt cikgu2 ;)

aimie amalina said...

huwaaaaa
smp ke ENGLAND, dasyatnyeee
hehehe

syoknyee dpt jmp rakan blogger kan cikgu

hayoo
lame sudah x kemari nihh

maszull said...

assalamualaikum kancil...alhamdullilah dpt gak bertemu kekawan bloggerkan....moga persahabatan akan kekal selama2nya...:)

Aishah Jahirah said...

mengeratkan siraturrahim sesma blogger...jauhnya nk pegi england tu...

ciK LyndaWawa said...

letakla gmbr...hehe

ShahzCudin said...

sekolah mmg tempat yg best utk dikenang..

syuzi syofia said...

wahhh.. syok nye.. teringin jgk nk g sekolah lame syuzi.. .:P

Kancil 8349 said...

Asyikin :

terima kasih

Kancil 8349 said...

Yatie Awang :

betul tu...semoga tercapai impian beliau

Kancil 8349 said...

Aien :

betul tu...

Kancil 8349 said...

Cinnamon :

betul tu...

Kancil 8349 said...

Eza Boom Bomm :

insya Allah ada rezeki kita akan jumpa juga tu...

Kancil 8349 said...

Cik Gee :

kamu kena belajar rajin2 juga

Kancil 8349 said...

Mrs Eady :

Amin

Kancil 8349 said...

Queen :

ndak ada...sebab kami ndak bergambar...hehehe

Kancil 8349 said...

YNA :

ndak ada...sebab kami ndak bergambar

Kancil 8349 said...

Adylia :

hehehe...insya Allah kalau ada masa kita jumpa gak tu...tapi ndak dapat bergambar...terlupa

Kancil 8349 said...

Munnafendy :

ada masa akan datang ke sana juga tu

Kancil 8349 said...

3no gr33ny :

terima kasih

Kancil 8349 said...

Remyhazza :

terima kasih

Kancil 8349 said...

Syafiq Ahadin :

memang best terima kasih

Kancil 8349 said...

Eera Shera :

tulah...semoga kami memiliki murid seperti beliau

Kancil 8349 said...

Aimie :

memang seronok pun...

Kancil 8349 said...

Maszull :

Waalaikkumsalam mama,

amin...tu yang kami harapkan

Kancil 8349 said...

Aishah :

ada penaja yang bagi dia belajar kat sana

Kancil 8349 said...

Cik Lyndawawa :

ndak ada gambarnya

Kancil 8349 said...

ShahzCudin :

betul tu...

Kancil 8349 said...

Syuzi :

jomlah gi sekolah lama

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...