Rakan Blogger

Thursday, January 12, 2012

Jawapan Daripada Wordless Wednesday # 22

Assalamualaikum dan Salam Satu Malaysia.

Selamat datang kepada semua rakan blogger dan pembaca setia kerana sudi singgah ke blog Kancil 8349.

Semalam, Kancil ada buat satu entri mengenai Wordless. Dah nama wordless, so kita letak gambar je. Kancil terima banyak komen mengenai gambar tersebut. Ramai rakan  tertanya - tanya gambar apa yang Kancil tunjukkan. Sebab mereka kurang pasti. Jom kita lihat di bawah nie ;

Tapak Tangan Murid

Gambar nie Kancil ambil semasa Kancil menyertai LASABELA tahun lalu di Kota Kinabalu. Ia bertempat di Muzium Negeri Sabah. Kawasan muzium penyiaran. Ramai anak murid Kancil berkumpul di hadapan benda nie. Mereka terasa teruja. Kancil pun teruja juga. So Kancil meminta seorang murid meletakkan tangannya lalu Kancil mengambil gambar tersebut.

Sebenarnya, ia adalah paku kecil yang disusun rapat - rapat. Memang cantik kan? Apapun, kalau nak taw selanjutnya, kunjungilah muzium negeri Sabah. Mungkin tempat lain ada. Hehehe

Terima kasih kerana sudi membaca dan tinggalkan komen di blog Kancil 8349.

p/s : Tahniah kepada mereka yang berjaya menjawab WW 22 Kancil.

53 comments:

masz said...

hehehehe... memang nampak rupa tapak tangan... tp semalam tak pasti sangat...

Aishah Jahirah said...

bayang2 je tapak tangannye...;)

azam said...

:) cantik....nanti berkarat camne?

fiza nurani said...

Wah, nak try lah. Memang ajaib :)

Yatie Awang said...

betullah akak cakap tapak tangan gergasi hahaaa

QueeN TerataI said...

hehehee mata x berapa ok tu yg x perasan...

mimie_za said...

paku ke tu..macam pelik je..hehehe

Aien Not Alien said...

kreatif la pakai paku..susun2 macam tu... :)

maszull said...

assalamualaikum kancil ...jauh la sangat nak pi sana kancil kalau dpt terbangkn senang...:)

ciK LyndaWawa said...

haaa.kan betul saya cakap..hehehe

saffiya_aleesya @ echa said...

paku ker..tapi rumit gak tu nak susun rapat2 mcm tu kan..

Gen2Merah said...

nah kan.. itu lah yang aku fikirkan dari semalam.. ehehe

My Life's Journey said...

salam pekenalan ..hihi nice entri bro :)

cinnamon.com said...

betul la anak kak ckp..tapi cinnamon degil..hehe..

Eera Shera said...

oh baru tau ;)

khairul said...

sy teka gloves kan..nk dekat dah tekaan saya :)

:: Mrs.Eady :: said...

good good good entry!

Anak Wak Mail said...

oh,,tapak tangan ke,,ingatkan apa la..haha

remyhazza said...

tapi teman pernah jumpa yg saiz lagi besar..... boleh buat muka terus..... tapi mata pejam ler....he3

syuzi syofia said...

wwwo0o0oo... cantiknyee... cam teringin je nk buat jgk.. tp cam jauh je nk g... (^_^)

lieynanilaz said...

oh..tapak tangan kerr...:)

lieynanilaz said...

oh..tapak tangan kerr...:)

lieynanilaz said...

oh..tapak tangan kerr...:)

lieynanilaz said...

oh..tapak tangan kerr...:)

3no gr33ny said...

tapi mcm mna smpai blh jd bsar cmtu ek?

ShahzCudin said...

owh..puas piki gmbr ape la semalam tu..

Ezad Skytech said...

oh....yeke...tak terfikir pulak semalam....hee~

cik Kartun said...

owhhh... :0

Kancil 8349 said...

Masz :

hehehe...ndak mengapa tapi dah tahu jawapannya kan

Kancil 8349 said...

Aishah :

betul tu

Kancil 8349 said...

Azam :

ndak akan berkarat pun...kancil pernah datang tahun 1998...dari dulu hingga sekarang sama je benda tu

Kancil 8349 said...

fiza :

try jangan tak try

Kancil 8349 said...

Yatie :

ndak gergasi kak...kecil je

Kancil 8349 said...

Queen :

terkeliru sebab ndak jelas bah tu

Kancil 8349 said...

Mimie :

memang paku...boleh cuba hasilkannya

Kancil 8349 said...

Aien :

betul tu...ada fungsinya tapi kancil ndak pasti apa dia

Kancil 8349 said...

Maszull :

Waalaikumsalam mama,
mungkin ada dalam muzium berdekatan tu dengan mama...jomlah pergi tengok

Kancil 8349 said...

Cik Lyndawawa :

terima kasih

Kancil 8349 said...

Echa :

betul tu...hanya orang yang pandai dapat membuatnya...kalau kita ambil masa yang lama

Kancil 8349 said...

Gen2Merah :

betul tu...

Kancil 8349 said...

My Life Journey :

terima kasih...salam perkenalan daripada kancil juga

Kancil 8349 said...

Cinnamon.com :

hehehe...

Kancil 8349 said...

Eera Shera :

:)

Kancil 8349 said...

khairul :

betul tu...:)

Kancil 8349 said...

Mrs Eady :

terima kasih

Kancil 8349 said...

Anak Wak Mail :

ingatkan gambar apa yeah?

Kancil 8349 said...

remyhazza :

untunglah...kancil ndak pernah jumpa lagi macam tu

Kancil 8349 said...

syuzi :

ada rezeki boleh datang berbulan madu kat sini

Kancil 8349 said...

lieynanilaz :

yup...betul tu

Kancil 8349 said...

3no gr33ny :

ambil dekat2

Kancil 8349 said...

shahzCudin :

hehehehe...tapi dah taw jawapan kan

Kancil 8349 said...

Ezad :

hehehe..

Kancil 8349 said...

cik kartun :

:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...