Rakan Blogger

Monday, January 9, 2012

Musim Deman Melanda

Assalamualaikum dan Salam Satu Malaysia.

Selamat datang kepada semua rakan blogger dan pembaca setia yang sudi singgah ke blog Kancil 8349.

Hari Khamis minggu lalu, suhu badan Kancil meningkat secara mendadak. Terasa panas melanda walaupun berada di dalam bilik berhawa dingin. Ini tanda - tanda awal Kancil jatuh sakit. Lewat petang Kancil mengurus program Transisi Tahun 1. Banyak benda ndak menjadi sebab keadaan kancil yang kurang sihat. Semacam anak murid merasa bosan dengan aktiviti Kancil laksanakan.

Selepas sekolah, Kancil meminta isteri Kancil temankan Kancil pergi ke klinik. Malam tu juga Kancil pergi ke klinik. Bila jumpa doktor, doktor sahkan bahawa Kancil deman panas. Beliau mencadangkan agar Kancil banyakkan berehat. Maknanya hari Jumaat Kancil bercuti sakit. Selepas dari klinik, Kancil terus sms Guru PK Petang untuk memaklumkan ketidakhadiran Kancil pada hari tersebut.

Selama 3 hari Kancil berkubang di dalam bilik tidur. Ndak bergerak langsung. Tidur sepanjang masa. Alhamdulillah pada hari Isnin, Kancil pulih namun tidak sepenuhnya. Masih sakit tapi mampu bergerak lancar. Kerja yang tertangguh selama beberapa hari dapat Kancil laksanakan pagi tadi sebelum serahkan kepada PK Petang. 

Apapun, deman nie ada hikmahnya. Menghapuskan dosa - dosa kita. Bersyukur Kancil tidak menerima deman yang tahap kritikal. Dan masih bernyawa lagi.

Terima kasih kerana sudi membaca dan tinggalkan komen di blog Kancil 8349.

56 comments:

Adylia Qarissa said...

InsyaAllah sakit itu menghapuskan dosa kecil.

semoga cepat sembuh yea..

cinnamon.com said...

betul tu sakit penghapus dosa..


Alhamdulillah..semoga cepat pulih sepenuhnya..anak2 murid dahagakan ilmu..kalau kak dulu suka kalau cikgu tak dtg..boleh main..hehe,jgn marah ye..

khairul said...

patut la lama x npk kancil..camna sekrang ..dh sihat sepenuhnya ?

Kazman & Sue said...

demam... itu demam penat agaknya... kan baru buka sekolah tentu banyak kerja kan.... bagusla gunakan mc untuk berehat.....

YNA HERMOSA said...

get well soon :)

Eza Boom Boom :) said...

lagipun cuaca indak menentu sekarang ni kan? cukupkan rehat.:)

:: Mrs.Eady :: said...

semoga cepat sembuh ye... :)

QueeN TerataI said...

semoga cepat sembuh kancil... bila sakit tandanya perlu rehat dan dalam masa yg sama utk kita lbh mengingati Allah...

3no gr33ny said...

moga sahabat hamba makin sihat hendaknya...

p/s: sweet je ngan wife =)

LAici KAng Ais said...

smoga sihat cikgu :)

masz said...

Semoga kancil cepat sembuh...
Banyak kan rehat dan ikut masa makan ubat...

Anak Wak Mail said...

semoga kancil cepat sembuh ya..banyakkan minum air masak..;)

Aishah Jahirah said...

cuaca sekarang pun xmenentu..banyakkan minum air kosong ye...semoga betul2 sembuh...;)

Yatie Awang said...

Alhamdulillah..kancil dah sihat
anak akak 2 2 demam...tadi cikgu sekolah telefon, suruh datang ambil, nak ketawa pun ada jugak akak rasa sebab 2 2 kena

Citra NaniZam said...

Moga cepat sembuh.. Ya Allah!!

remyhazza said...

bykkan minum air kosong kancil...
cuaca sekarang telalu panas....
bendalir dlm tubuh cepat kering....
just take care your self....
jgn lupa mkn ubat....

Syafiq Ahadin said...

sakit tu membuatkan diri kita lebih mengingati ALLAh. huhu! Get well soon!

aReLaN said...

moga sembuh sepenuhnya ngan kadar segera ye kancil.skang ni memang senang je sakit rasanya.hmmm

Eera Shera said...

banyak kan rehat dan jangan lupa makan ubat ek

saffiya_aleesya @ echa said...

jangn lupa makan ubat dan moga cepat sembuh yer

Cikgu Ma said...

saya 2 tahun dh x demam...banyak dosa2 terkumpul agaklnya...

cik Kartun said...

semoga cepat sembuh.. :)

iMBobo said...

semoga cpt sembuh kancil.. dah lama tak singgah sini, bila singgah tuan blog plak xsihat hehe..

Zul Fattah said...

InsyaAllah.. skrang dah sembuhkan? bersyukurlah atas ujian yg diberi..

coklatberapi said...

sakit tu tanda Allah sayangkan kita.Tanda penghapus dosa kecil.semoga cepat sembuh ye;)

dhiera said...

get well soon kancil~
jangan buat keje berat2 na~

maszull said...

assalamualaikum kancil....semoga cpt2 sembuh yer...semua itu dugaan dr Allah dan kita harus redha dgn ketentuanNYA...:)

Ezad Skytech said...

semoga cepat sembuh ye kancil..:D

Kancil 8349 said...

Adylia :

terima kasih...

Kancil 8349 said...

Cinnamon.com :

betul tu...terima kasih

Kancil 8349 said...

Khairul :

alhamdulillah dah sembuh sepenuhnya sekarang nie

Kancil 8349 said...

Sue :

mungkin kot...hehehe..

Kancil 8349 said...

YNA :

terima kasih

Kancil 8349 said...

Eza Boom Boom :

terima kasih

Kancil 8349 said...

Mrs Eady :

terima kasih

Kancil 8349 said...

Queen :

terima kasih kerana menasihati kancil

Kancil 8349 said...

3no gr33ny :

terima kasih...:P

Kancil 8349 said...

Laici Kang Ais :

terima kasih

Kancil 8349 said...

Masz :

terima kasih

Kancil 8349 said...

Anak Wak Mail :

terima kasih

Kancil 8349 said...

Aishah :

terima kasih...betul tu

Kancil 8349 said...

Yatie :

bermusim bah sekarang nie...kena berhati2

Kancil 8349 said...

Citra :

terima kasih

Kancil 8349 said...

Remyhazza :

terima kasih...

Kancil 8349 said...

Syafiq :

terima kasih

Kancil 8349 said...

Arelan :

betul tu...terima kasih

Kancil 8349 said...

Eera :

terima kasih

Kancil 8349 said...

Echa :

terima kasih

Kancil 8349 said...

Cikgu Ma :

hebat...syukur memiliki tubuh badan yang sihat

Kancil 8349 said...

Cik Kartun :

terima kasih

Kancil 8349 said...

iMbobo :

betul tu...dah lama kamu ndak singgah ke sini...hehehe...terima kasih

Kancil 8349 said...

Zul Fattah :

terima kasih

Kancil 8349 said...

Coklatberapi :

terima kasih

Kancil 8349 said...

dhiera :

terima kasih

Kancil 8349 said...

Maszull :

terima kasih

Kancil 8349 said...

Ezad :

terima kasih

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...