Rakan Blogger

Wednesday, January 18, 2012

Orang Anggap Kancil Nie Playboy

Assalamualaikum dan salam Satu Malaysia.

Selamat datang kepada semua rakan blogger dan pembaca setia yang sudi singgah ke blog Kancil 8349.

Hari nie, Kancil ingin berkongsi pengalaman dengan semua rakan - rakan blogger Kancil. Pengalaman yang pernah Kancil lalui ketika zaman bujang. Lebih tepat lagi pada zaman belajar lagi. Masa belajar di sekolah menengah, Kancil mempunyai ramai rakan perempuan. Bukan tiada rakan lelaki, namun bilangan perempuan lebih ramai berbanding dengan lelaki.

Setiap kali waktu balik sekolah, Kancil akan ditemani oleh rakan - rakan perempuan dari kelas sendiri mahupun dari kelas lain. Dalam istilah lain, hari nie dengan perempuan lain, esok dengan perempuan lain. Sampai satu tahap, mereka menyampah melihat Kancil berjalan dengan perempuan - perempuan yang berbeza.

Rakan - rakan lelaki selalu mengusik Kancil, ramai juga kekasih kancil nie. Kancil nafikan bahawa mereka hanya rakan @ kenalan Kancil. Sampai satu tahap ada rakan lelaki minta tips dengan Kancil bagaimana menghampiri gadis yang mereka minati. Kancil bagitau itu semua pada niat kita sendiri.

Kancil akui, Kancil mesra pada orang. Senang orang bergaul dengan Kancil. Tapi, ada yang sakit hati dengan Kancil sehingga katakan Kancil nie seorang playboy. Mengapa mereka kata macam tu? Sebab mereka tidak kenal siapa Kancil. Mereka nampak namun tidak mengetahui perkara sebenar. Mana - mana perempuan yang berjalan dengan Kancil, ada di antaranya minat pada Kancil. Namun, hati Kancil pada ketika itu tertutup. Kerana Kancil ingin belajar.

Setelah berkahwin, Kancil kena kawal kemesraan dengan orang lain. Bimbang ada hati yang terluka. Bimbang ada hati yang sakit dan sedang mencari peluang untuk merosakkan kebahagiaan yang dibina.

Terima kasih kerana sudi membaca dan tinggalkan komen di blog Kancil 8349.

41 comments:

Cikgu Ma said...

waaa...ramai peminat sampai ada orang jeles..hihi...ok la tu, mesra...cuma sekarang dah ada isteri kena kawal sikit takut isteri cemburu kan... =)

Pn. Sheila said...

em... jgn over2 k... itu br org anggap, kalu jd tul kang... lagi haru... hehehe

lady scooter said...

tak tau plak kancil ni cikgu...lelaki plak tuuu...LOL... ingatkan kancil pompuan...LOL!!

Eza Boom Boom :) said...

^_^, dah kawen kena sayang lebih kat isteri.. hee. bukan macam time sekolah dahh. :)

Masz Sidek said...

kancil dulu byk teman tp mesra la...

QueeN TerataI said...

masa bujang xpe.. dah kawin ni x boleh la cikgu... hehehe

Aishah Jahirah said...

dah ramai sgt kawan pompuannye....tu org panggil playboy,org ni menilai apa yg dia nampak je.hehee xpe yg penting bukan btl2 playboy punkan.2 yg penting..:)

Lulu Caldina said...

kalau macam tu memang kena berhati-hatilah kan.. huhu bahaya kalau orang salah anggap kemesraan tu..

Entri terkini Lulu-Pages...

Santri T.P.I.N.I said...

mungkin kancil ni comel dulu...sebab tu ramai yg suka.

Ckin Kembaq said...

btul tu..kena kurang2kan ngan pmpn..kang si buah ati tu merajuk lak..hehe

Santri T.P.I.N.I said...

terima kasih kancil sebab sudi komen entri saya, tak perasan pulak ada gambar anjing tu sebab tengok pemandangan dia cantik... nanti saya delete.

Myra Jay said...

Kekadang orang tersalah tafsir, susah nak duga hati orang kan..


p/s : Klau sudi Vote me on FB ye, TQ :)
https://apps.facebook.com/boniavalentine/?share=276694f128094ba57c7.46496071

cik dila.. said...

mulut org xley nak tutup..klu dorg nk cakap camtu , biarkan jela..jgn xplayboy..btoi x ? hehe

cik dila.. said...
This comment has been removed by the author.
nurmujahidah said...

tak semua orang hensem tu playboy,, realiti or fantasi?

Citra NaniZam said...

wah mesti cikgu ni jambu kan sampai ramai peminat.. akeke

Anak Wak Mail said...

haha..playboy,,macam pak cik kat ofis saya tu..

ramah,,suka senyum, org pon selesa dengan dia..mesti kancil pon camtu..;)

saffiya_aleesya @ echa said...

playboy ekk hihihi..ala kita bebas berkawan janji jaga batasan..diorang dengki ngn kancil sebab tu kata kancil ni playboy!!!

remyhazza said...

kita kalau dh mesra, mesti ramai yg suka.....
tapi biler dh kawen , kena limitkan mesra tu.....sebabnyer perasaan dan hati pasangan kita tk boleh kita duga..... mungkin kat mulut berkata tak apa.....tapi kat dlm tercuit juga rasa jelesnyer...

3no gr33ny said...

hari ni sungguh berbunga hati hamba datang ke halaman tuan..segalanya seperti musim bunga yang berwarna warni (",)

maszull said...

assalamualaikum kancil...ramai peminat gak kancil ni dulu2 kan..pasti masa tu kancil ni handsome kot org nya..:)

Kancil 8349 said...

Cikgu Ma :

zaman bujang je...sekarang nie ndak sudah...dah hilang nilai tu..hehehe..terima kasih

Kancil 8349 said...

Pn Sheila :

hehehe..ndak paun..Kancil ndak pandai mainkan perasaan orang lain

Kancil 8349 said...

Lady Scooter :

eya ke...ndak mengapa sekarang dah kenal siapa sebenarnya Kancil..hehehe

Kancil 8349 said...

Eza Boom Boom :

terima kasih...

Kancil 8349 said...

Masz Sidek :

dulu je...sekarang nie ndak sudah

Kancil 8349 said...

Queen :

terima kasih nasihatkan kancil...betul tu

Kancil 8349 said...

Aishah Jahirah :

terima kasih...

Kancil 8349 said...

Lulu :

betul tu...

Kancil 8349 said...

Santri :

Kancil ndak comel pun...ndak kacak juga...cuma kancil mesra dekat orang lain

Kancil 8349 said...

Ckin Kembaq :

terima kasih diatas nasihat itu

Kancil 8349 said...

Myra Jay :

hehehe...betul tu...

Kancil 8349 said...

Cik Dila :

terima kasih...Kancil akan ingat pesan kamu

Kancil 8349 said...

Nurmujahidah :

kancil bukan hensem...hehehehe

Kancil 8349 said...

Citra Nanizam :

tulah orang cakap kat Kancil...:)

Kancil 8349 said...

Anak Wak Mail :

wah...samakan Kancil dengan Pak Cik ofis dia plak...mungkin kot...hehehe

Kancil 8349 said...

Echa :

betul tu...terima kasih...

Kancil 8349 said...

remyhazza :

hehehe...betul tu...ndak sudah sama dengan zaman bujang...berbeza banyak sudah

Kancil 8349 said...

3no gr33ny :

eya ke...wah entri kancil kali nie membuat 3no gembira

Kancil 8349 said...

Maszull :

Waalaikumsalam mama,

ndak juga...

QasehnyaRania said...

mesra rakyat bagus bukan tak bagus kan..tapi tu la kadang2 org salah faham...adat la tu cekgu...

dah lucnh ke cekgu ? hehehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...