Rakan Blogger

Tuesday, January 31, 2012

Sedih Tetap Sedih

Assalamualaikum dan Salam Satu Malaysia.

Selamat datang kepada semua rakan blogger dan pembaca setia yang sudi singgah ke blog Kancil 8349.

Sesiapa yang pernah dilukai pasti merasa marah, geram mahupun sedih diperlakukan demikian. Namun benda sudah terjadi. Apa yang kita bolaeh buat hanya berserah dan bersabar kerana ia pasti ada hikmah disebaliknya.

Kancil sendiri akui. Namun, memang akan rasa sedih bila mengingati sesuatu kenangan. Sukar dan payah untuk melupainya. Kerana ia bukan berlaku diatas kesalahan yang dilakukan sendiri mahupun kesilapan sedikit. Hampir 8 tahun untuk melupakannya...namun payah dan sukar. Ia tetap kembali.

Kancil pandai menasihati orang lain tetapi bila kena batang hidung sendiri memang payah untuk menghadapinya. Sebagai orang yang arif dalam bidangnya kena bertindak tenang moga apa yang telah berlaku dijadikan sempadan.

Terima kasih kerana sudi membaca...entri mengarut untuk ari nie...

36 comments:

Aishah Jahirah said...

kadang2 menasihati org tu mmg lebih mudah.....apalah yang kancil susah nak lupa tu ye...hehee mood menyibuk...:p

3no gr33ny said...

entri ni tidaklah mengarut tuan hamba..tetapi perkara ni mmg berlaku dlm kehidupan seharian kita..hanya sabar yang menenangkan kita

Ckin Kembaq said...

betul tu..nasihat boleh, tp bila kena kat diri sendiri,air mata jadi peneman...and baru tau rasa macam mana... =_=

saffiya_aleesya @ echa said...

hanya orang yang benar2 melaluinya sahaja tahu apa perasaan sebenarnya..

maszull said...

assalamualaikum kancil...betul tu apabila teringatkn peristiwa yg melukakn hati dan perasaan kita akan mula merasa marah tapi kalau semuanya dtg dlm fikiran hanya Allah saja tempat utk kita memohon agar dpt melupakn semua perkara2 yg lepas itu...

Yatie Awang said...

kalau kita disakiti, dikhianati memang sedih apa lagi oleh orang yang disayangi...akak juga pernah mengalaminya...tapi akka tak suka kenang semua itu..

cinnamon.com said...

ujian hidup kancil..ia utk mematangkan kita..

hebatnya Nabi dan para sahabat.

Apple Pearl said...

memang skit cikgu..mnasihati mmg mudah,tapi,bila kta yg mrasaknnya sndri,iannya amat sukar utk kta tempuhi..hnya satu jalan yg ada..Bersabar dan brdoa kpd ALLAH moga dilmbutkan hati agar dpat mlupakan prkara yg xda kta ingin ingati lg yg mampu mnyakiti hati kta..

remyhazza said...

benar kata kancil.... hati yg terluka..... biar selama mana masa berlalu....
perit tetap terasa....

Sharif said...

Benar

Masz Sidek said...

insya-Allah kancil boleh menghadapi dugaan ini...

Pen Biru said...

kelukaan..hny masa yg mampu mnegubatinya

ciK LyndaWawa said...

saya pun penah dilukai kancil..samla kita....

Aien Not Alien said...

kita memang boleh nasihatkan orang itu ini...tapi bila kena kat diri sendiri.....baru tahu... itulah gunanya pula orang dekat sekeliling kita...:)

eeiyss said...

ye... eeiyss pun dulu... nasihat... nasihat.... nasihatkan orang... (ye la dah orang datang ceta masalah...huhu)... tapi sampai masa berlaku kat kite... terduduk... uhuk2
'berat mata memandang...' mang benarla sebagaimana firmanNYA... kita akan diuji diatas setiap kata2 kita... hmmm~ (nak menyibuk jugak: kes ape kancil?)

Si BuDaK KaChAk said...

kita dalam situasi yg sama....

=(

ILA HonEyBuNNy said...

kita ja yang tahu apa kita rasa n lalui kan...

susah nak lupakan kngn y lalu.heheh

Kancil 8349 said...

Aishah :

betul tu...soal kekecewaan

Kancil 8349 said...

3n0 :

terima kasih..betul tu

Kancil 8349 said...

Ckin Kembaq :

betul tu...

Kancil 8349 said...

Echa :

betul tu...sedih sangat...hehehe

Kancil 8349 said...

Maszull :

Waalaikumsalam mama,

terima kasih mama...betul tu

Kancil 8349 said...

Yatie Awang :

entahlah...kancil sebenar benci untuk kenang namun ia sentiasa datang menghantui

Kancil 8349 said...

Cinnamon.com :

betul tu

Kancil 8349 said...

Apple Pearl :

betul tu...Kancil berusaha untuk bertenang...walaupun berdepan dengan orang tu Kancil tidak ingin lagi

Kancil 8349 said...

remyhazza :

terima kasih kerana menyokong

Kancil 8349 said...

Sharif :

terima kasih

Kancil 8349 said...

Masz Sidek :

terima kasih....Insya Allah

Kancil 8349 said...

Pen Biru :

betul tu....

Kancil 8349 said...

Cik Lyndawawa :

hehehe...ada cerita rupanya...hehehe..samalah kita

Kancil 8349 said...

aien :

betul tu...namun Kancil hanya cerita disini..takut lukakan hati orang lain

Kancil 8349 said...

eeiyss :

sedih dengan kelukaan lama...sudah lupakan

Kancil 8349 said...

Si Budak Kachak :

memang sedih kan...sabarlah badan

Kancil 8349 said...

Ila :

betul tu,..

QasehnyaRania said...

kredit 4 u cekgu=)

Kancil 8349 said...

QasehnyaRania :

terima kasih

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...