Rakan Blogger

Thursday, January 26, 2012

Jawapan Daripada Wordless Wednesday # 24

Assalamualaikum dan Salam Satu Malaysia.

Selamat datang kepada semua rakan blogger dan pembaca setia yang sudi singgah ke blog Kancil 8349.

Semalam Kancil ada paparkan satu keping gambar mengenai hidupan laut. Kancil pun ndak pasti apa jenis ikan nie. Namun ia spesis ikan kerapu. Ikan ini dipamerkan untuk pengunjung yang mengunjungi Muzium Marin UMS di Kota Kinabalu. Kancil percaya ramai nampak ikan ini dan ada juga yang kurang pasti. Jom kita lihat ikan ini.


Terima kasih kerana sudi membaca dan tinggalkan komen di blog Kancil 8349.

42 comments:

cinnamon.com said...

kancil...ikan ke?karang laut kut..

Ariena Hisham said...

Sy nampak bentuk ikan, takdelah pula bentuk karang laut ==' Hehe

Rahmah Ram Ram said...

mabbe sebab kaler badan dia seakan-akan macam karangan laut..untuk memudahkan ikan tersebut menyelamatkan diri dari sebarang kemungkinan... :-)

cheqna said...

salam..ikan erk???

lady scooter said...

memang ikan pon.

Kazman & Sue said...

ikan apa la ni yee...

Masz Sidek said...

kena tengok betul2... baru nampak... :D

baguznet said...

mmg sejenis ikan laut, ikan ni jenis suka bermain kat kawasan batu karang, mcm spesis ikan yg dlm anime finding nemo :D

Anak Wak Mail said...

ikan ada,,batu karang pon ada..hihi..;)

Syafiq Ahadin said...

muzium marin UMS? haha! malar pegi.

Pen Biru said...

kan betul saya ikan..ikan yang menyamar mcm sesumpah.heheh

khairul said...

ikan kerapu rupanya

maszull said...

assalamualaikum kancil...ikan kerapu yer...:)

eeiyss said...

menarik sungguh ciptaan ALLAH.. :)

QueeN TerataI said...

betul la kiranya ikan kan.. cuma xtau ikan ape jer

dhiera said...

oo..spesis ikan kerapu ke? warna dia pelik la~

3no gr33ny said...

ad jugak ikan kerapu mcm ni ek..huhu

ciK LyndaWawa said...

ikan!hahahehehehe

remyhazza said...

kan dah ckp ikan kerapu......he3

[sutera kasih] said...

sy dh penah pegi hehe
best, byk ikan besar2

Kancil 8349 said...

Cinnamon.com :

Ikan bah tu...memang Kancil yang ambil sendiri...hehehe

Kancil 8349 said...

Ariena Hashim :

betul tu...hehehe...terima kasih

Kancil 8349 said...

Rahmah Ram Ram :

betul tu...hehehe...untuk menyerang mangsanya...

Kancil 8349 said...

Cheqna :

Salam,

yup ia adalah ikan

Kancil 8349 said...

lady scooter :

betul tu...hehehe

Kancil 8349 said...

Kazman :

spesis ikan kerapu...tu je yang kancil dapat kenal pasti

Kancil 8349 said...

Masz Sidek :

betul tu

Kancil 8349 said...

baguznet :

betul tu...

Kancil 8349 said...

Anak Wak Mail :

hehehe...belakang tu batu karang depan tu ikan

Kancil 8349 said...

Syafiq Ahadin :

hehehe...jangan macam tu...

Kancil 8349 said...

Pen Biru :

hehehe...betul tu...

Kancil 8349 said...

khairul :

betul tu...

Kancil 8349 said...

Maszull :

Waalaikumsalam mama,

betul tu...

Kancil 8349 said...

eeiyss :

betul tu

Kancil 8349 said...

Queen :

spesis ikan kerapu je...nama lain tu ndak pasti

Kancil 8349 said...

dhiera :

betul tu...

Kancil 8349 said...

3no gr33ny :

ada...spesis dia banyak lagi...

Kancil 8349 said...

cik lyndawawa :

betul tu

Kancil 8349 said...

remyhazza :

hehehehe...betul tu

Kancil 8349 said...

sutera kasih :

hehehe....memang best kan...ikan sebesar badan kita pun ada di dalamnya

Pengobatan asam urat said...

itu gambarnya kaya pocong saja tuh, hehe

Kancil 8349 said...

Pengobatan Asam Urat :

tu ikanlah kawan...hehehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...