Rakan Blogger

Saturday, January 28, 2012

Kenapa Pilih Kereta Kancil Warna Maroon

Assalamualaikum dan Salam Satu Malaysia.

Selamat datang kepada semua rakan blogger dan pembaca setia yang sudi singgah ke blog Kancil 8349.

Hari nie Kancil nak menjawab persoalan yang diajukan oleh Cik Lyndawawa. Beliau bertanya mengapa Kancil memilih warna Merah (actualy Maroon) sedangkan Kancil minat warna Biru dan Kuning.  Bukan setakat dia, ramai lagi tertanya - tanya mengapa Kancil memilih warna macam tu.

Ia berlaku sekitar tahun 2005, selepas Kancil kemalangan motor di lebuhraya Klang Lama. Disebabkan kemalangan tersebut, ramai mencadangkan Kancil untuk memakai kereta. Lebih mudah dan selamat. Atas bantuan sahabat Kancil, Kancil berjaya memiliki kereta Kancil. Semasa pemilihan warna, memang niat inginkan warna biru. Cantik dan menarik. Namun sahabat Kancil mencadangkan warna lain. Katanya :

"Kita pilih warna yang belum ada di kolej tu lagi. Senanglah orang kenal kereta kamu."

Akhirnya, warna Maroon jadi pilihan Kancil. Lebih cantik dan lebih menarik Kancil rasa. Memang betul kata sahabat Kancil, warna ini belum ada di kolej. Kebanyakan warna putih, biru dan hitam. Seminggu selepas itu, Kancil menerima panggilan untuk mengambil kereta baru Kancil. Kalau tidak silap 13 hb Disember 2005. Padahal, Kancil belum ada lesen memandu lagi pada ketika itu. Hanya lesen motor. 

Pada penghujung bulan Februari 2006, Kancil memiliki lesen memandu P. Dan dalam bulan tersebut, Kancil telah membawa kereta baru Kancil dari Kota Kinabalu ke Lahad Datu kemudian ke Semporna. Akhir sekali ke Tawau (jumpa kekasih hati).

Terima kasih kerana sudi membaca dan tinggalkan komen di blog Kancil 8349.

51 comments:

Yatie Awang said...

akak pun suka warna tu

cleverspider55 a.k.a alam1cinta said...

hmm..maroon nampak menyerlah gak lau kt jlnraya..

ijA said...

ehehe..kita suka kete kecik..senang

Apple Pearl said...

wah,ayat paling bawah..kekasih hatiii yaw...hikhikhik..eh,cntik ape wrna marooon..xrmai org guna..:)

Yumida said...

hooo..ni sejarah asal usul maroon la...

Mak Usu said...

Yup. pilih warna orang xda baru senang nak orang nak kenal kereta kita.. hihi.. Jauh perjalanan nak jumpa buah hati ek.. hihi..

3no gr33ny said...

kereta wrna maroon nmpk Lin dari yg lain..xslh Cikgu Kancil pilih wrna tu =)

Syafiq Ahadin said...

jumpa kekasih hati. haha!

QueeN TerataI said...

jmp kekasih hati?? hehehehe cantik gak maroon tu tp Queen lbh suka putih.. hehehehe

Nafisah Ruslan said...

oh macam tu cerita nya.. nak kereta juga..

yana-feehily said...

alkisahnya..kiranya kancil merah tu byk kenangan la ye..hihi

Cik Gee said...

al kisahnya juga.. baju tshirt sekolah gee dulu kaler maroon gak.. :)

aimaniman said...

akak kalau kereta suka warna kelabu asap atau itam je, sbb takat ni keta dan alza warna tu je, x tergerak nak warna lain kot,.. macam kasut juga, boleh 'masuk' ngan baju apa2 kalau warna itam n kelabu...

Masz Sidek said...

warna maroon memang dah sedia cantik...

Anak Wak Mail said...

maroon,,macam van rusa ayah saya kaler dia,,memang jarang orang pakai kaler ni kan..;)

c'axoera ヅ said...

menarik gak kaler maroon tapi untuk saya hanya hitam :D

maszull said...

assakamualaikum kancil...mama pun suka gak color maroon ni...:)

Eza Boom Boom said...

maroon itu menawan. kenangan tu, hee. nanti kalau beli keta lain, beli la kaler maroon jugak. baru sedondon kata orang.. hihi.:)

khairul said...

x ramai yg guna maroon..anyway..ok tu

Aien Not Alien said...

baru tahu sejarah kereta kancil maroon milik kancil...hehe


*tak tahu pilih warna kereta...huhu

saffiya_aleesya @ echa said...

wahh bawak jalan2 kekasih hati naik kereta baru laa time tu yer hehehe...

Pen Biru said...

ooo..gitu citernye..

Aishah Jahirah said...

kena pilih warna2 yang mencapahkan...kiranya beli kereta dulu baru dapat lesen kereta la ye....

ciK LyndaWawa said...

owh..ade n0ltalgia upanya..hehe

eeiyss said...

ayat las tu yang menarik tu... akhirnya ke tawau.... teettt... hehe

Kancil 8349 said...

Yatie Awang :

ada yang suka warna yang sama..yahoo..

Kancil 8349 said...

alam1cinta :

betul tu...hehehe...geram kalau tengok kat kereta orang lain...hehehe

Kancil 8349 said...

ija :

hehehe...betul tu...namun kalau dah berkahwin dan beranak pinak ...payah juga kereta kecil nie

Kancil 8349 said...

Apple Pearl :

hehehe...kerana ramai ndak pakai...sebab tu yang paling suka

Kancil 8349 said...

Yumida :

hehehe...macam tulah ceritanya

Kancil 8349 said...

Mak Usu :

hehehe...betul tu...sanggup demi kekasih hati...hehehe

Kancil 8349 said...

3no :

betul tu....

Kancil 8349 said...

Syafiq :

hehehe..

Kancil 8349 said...

Queen :

memang cantik putih tapi kancil ndak suka sebab mudah kotor...huhuhu

Kancil 8349 said...

Nafisah Ruslan :

suruh BF belikan kereta

Kancil 8349 said...

Yana :

betul tu...kenangan terindah

Kancil 8349 said...

Cik Gee :

cantik kan maroon

Kancil 8349 said...

aimaniman :

ooo...cantik gak kaler macam tu tapi ndak sesuai kalau di Sabah

Kancil 8349 said...

Masz Sidek :

betul tu..

Kancil 8349 said...

Anak Wak Mail :

betul tu..jarang orang pakai namun ia warna yang istimewa

Kancil 8349 said...

c'axoera :

cantik gak hitam tu...hitam itu kualiti

Kancil 8349 said...

Maszull :

Waalaikumsalam mama,

alhamdulillah...

Kancil 8349 said...

Eza :

betul tu...insya Allah...itu yang isteri Kancil nak kan

Kancil 8349 said...

khairul :

betul tu...

Kancil 8349 said...

Aien :

hehehe...terima kasih membaca

Kancil 8349 said...

echa :

macam tulah ceritanya

Kancil 8349 said...

Pen Biru :

macam tulah ceritanya

Kancil 8349 said...

Aishah :

betul tu...agak2 dapat lesen dulu...tapi ndak sangka kereta dulu keluar

Kancil 8349 said...

Cik Lyndwawa :

hehehe...kenangan terindah

Kancil 8349 said...

eeiyss :

hehehe...kenangan bersama isteri dahulu kala

Anonymous said...

Hi, how you liked the game to Chelsea in the match against Barcelona?
[url=http://levitra20mgprix.com/]l e v i t r a[/url]

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...