Rakan Blogger

Wednesday, January 4, 2012

Hari Pertama Persekolahan Di Sekolahku

Assalamualaikum dan Salam Satu Malaysia.

Selamat datang kepada semua rakan blogger dan pembaca setia ke blog Kancil 8349.

Hari pertama persekolahan, hari yang cukup bermakna untuk semua murid dan pelajar di seluruh Malaysia. Bagi pelajar tingkatan 1 mereka sudah biasa dengan alam persekolahan berbanding dengan adik - adik mereka di sekolah rendah. Murid tahun 1 masih belum biasa dengan keadaan persekitaran baru di sekolah baru mereka.

Ini boleh dilihat ketika sesi penyerahan murid tahun 1 kepada guru kelas mereka tengahari tadi. Sebelum itu, Kancil telah diberi tanggungjawab untuk mengendalikan majlis penyerahan murid tahun 1 kepada guru kelas mereka. Melihat gelagat anak murid tahun 1, teringat masa kancil memula masuk tahun 1. Macam dunia baru dan berbeza. Takut pun ada pada ketika itu. Mungkin rakan - rakan blogger ada pengalaman sendiri.

Berbalik pada sesi persekolahan, ibu bapa merekalah yang paling teruja. Sehingga kini mereka masih berkumpul melihat gelagat anak mereka di dalam kelas. Ini membuat anak mereka melihat mak bapa mereka di luar kelas. Jom kita lihat gelagat mereka pada hari pertama.


 Ucapan Guru Besar SK St Patrick

Terima kasih kerana sudi membaca dan tinggalkan komen di blog Kancil 8349.

46 comments:

saffiya_aleesya @ echa said...

teringat zaman sekolah dulu.. terutama hari pertama masuk sekolah..seronok jer rasa masa tu..

azam said...

nice......anak saya pun dah masuk darjah 1.....hehehe

suka sekolah

cinnamon.com said...

baru balik dr hantar anak..darjah dua dah..ramainya,mak bapak..

masz said...

Seronok tengok gelagat budak2...
Dah lama tinggalkan alam persekolahan ni...

maszull said...

assalamualaikum kancil...mmg mcm2 gelagat budak2 pada hari pertama persekolahankn...:)

aReLaN said...

eh2.kancil umur brapa sbnrnya???hahah..dh xingt mse drjh satu cmne.dh lme lk rse

Cikgu Ma said...

skolah kt kg ni x sama mcm skolah cikgu...

khairul said...

mesti ramai budak2 yg menangis kan kancil hehe

ciK LyndaWawa said...

comel2 budak2 tahun 1.hehehe

Zul Fattah said...

haha.. tringat masa kecik2 dulu..

Zul Fattah said...

haha.. tringat masa kecik2 dulu..

Zul Fattah said...

haha.. tringat masa kecik2 dulu..

Phat said...

teringat mula2 masuk sekolah dulu

Eza Boom Boom :) said...

masa eza tahun satu dulu, Eza tak nangis.. sebab kawan-kawan tadika masuk sekolah yang sama jugak :)

QueeN TerataI said...

cuba membayangkan mcmmana agaknya jika anak Queen dah bersekolah nnt.. hehehe

remyhazza said...

betambah berat tugas kancil......
selamat mendidik !

3no gr33ny said...

seronok dengan bdk2 ni..tp agk penat la jgk nak layan ramai2 dlm stu masa yg sama..huhu..

pape pon..wajah2 comel ni menaikkan semnangat je

Yatie Awang said...

betul tu kancil..nak2 anak sulong..ibu bapa yang exsaitet hahaa..pengalaman lalu ni...hihiih
Pembalasan isteri yang curang

Aien Not Alien said...

teringat kenangan masa saya darjah 1...lepas ayah daftar itu ini terus saya sendiri suruh ayah balik sebab saya dah ada kawan....hihi..

dhiera said...

terus teringat kenangan darjah 1. sikit2 nanges jerk. hehehe

cik Kartun said...

alahai.. rindu nye sek0lah huhuhu @_@

Kazman & Sue said...

selamat hari persekolahannn

Kancil 8349 said...

Echa :

mesti seronok....kenangan indah

Kancil 8349 said...

Azam :

hehehe...ibu bapa mesti teruja

Kancil 8349 said...

cinnamon.com :

mereka teruja dengan persekolahan anak mereka...

Kancil 8349 said...

masz :

hehehe...samalah kancil...dah lama tinggalkan sekolah

Kancil 8349 said...

Maszull :

Waalaikumsalam Mama,

betul tu...menangis,...tersenyum

Kancil 8349 said...

Arelan :

dah nak masuk 40 tahun..hehehe

Kancil 8349 said...

Cikgu Ma :

budak kampung lasak2...

Kancil 8349 said...

khairul :

biasalah budak tahun 1

Kancil 8349 said...

cik lyndawawa :

mesti kamu comel juga tahun 1 dulu

Kancil 8349 said...

zul fattah :

hehehe...ada perkara menarik kan

Kancil 8349 said...

Phat :

hehehe...ndak menangis ke phat...

Kancil 8349 said...

eza :

kerana dah biasa sebab ada kawan lama...

Kancil 8349 said...

Queen :

samalah kita...kancil pun membayangkan anak2 kancil juga

Kancil 8349 said...

remyhazza :

terima kasih

Kancil 8349 said...

3no gr33ny :

betul tu...mereka membuatkan hati kita tenang dan berseronok

Kancil 8349 said...

Yatie Awang :

teruja sangat dengan persekolahan anak kita

Kancil 8349 said...

Aien Not Alien :

kira beranilah

Kancil 8349 said...

dhiera :

kenangan yang tidak dapat dilupakan

Kancil 8349 said...

cik kartun :

kancil pun rindu...

Kancil 8349 said...

kazman :

terima kasih...

Eera Shera said...

sy ingat lg guru kelas sy masa drjh 1 ;)

Santri T.P.I.N.I said...

inilah kenangan yg terindah kan cikgu!!!

Kancil 8349 said...

Eera :

bestnya...kancil dah tak ingat

Kancil 8349 said...

Santri :

betul tu...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...