Rakan Blogger

Tuesday, January 3, 2012

Semangat Sangat Untuk Berkerja

Assalamualaikum dan Salam Satu Malaysia.

Selamat datang kepada semua rakan blogger dan pembaca setia ke blog Kancil 8349.

Hari nie, Kancil bersemangat sangat untuk berkerja. Datang awal ke sekolah dengan berpakaian formal. Hati riang dan sudah tergambar apa yang akan berlaku di sekolah nanti. Walaupun tengah memandu, hati cukup tidak sabar untuk sampai ke sekolah.

Tiba di sekolah, sunyi sepi. Kancil terkejut semacam. Tak kan Kancil tersalah hari datang. Rupanya masih bercuti. Kakak Pengawal Keselamatan menyapa Kancil.

"Cikgu! Esok baru mula sekolah"

"Salah jadual lah saya nie kan"

Tergelak kami berdua. Malu pun ada di dalam diri Kancil. Macam mana boleh tersalah tarikh nie. Hahaha..namun Kancil tetap datang untuk mengurus meja baru Kancil. Setahun lalu menumpang di meja orang. Sekarang sudah ada meja sendiri. Ada beberapa orang guru hadir di sekolah pada hari ini. Mereka tidak seperti Kancil berpakaian formal. Mereka datang untuk mengemas barang di atas meja mereka. Terkejut mereka melihat Kancil.

Salah seorang guru berkata :

"Aku ndak nampak! Kau nampak tak?" Kancil mampu tersenyum malu. Mereka semua tersenyum melihat kancil. Redah jelah. Hehehe...Mungkin nie azam baru Kancil. Belum pasang lagi nie. Sebab malas nak fikir. Apapun Kancil dah di sekolah. Tengah mengemas barang - barang di atas meja baru.

Terima kasih kerana sudi membaca dan tinggalkan komen di blog Kancil 8349.

28 comments:

Pn. Sheila said...

Salam... selstnyeamat tahun baru... ber cikgu cuti sekolah... jeles nie.... hehehe

saffiya_aleesya @ echa said...

hehehe lawak laa kancil ni..semangat sangat sampai tersilap tarikh yer..takpe laa harap2 thn baru ni kancil akan bertambah semangat untuk mengajar yer..

p/s:lama menyepi..kancil pergi bercuti ker??

khairul said...

harini sy dh mula stat kerja..adoi malas sunggoh rasanya

QueeN TerataI said...

hehehe semangat sungguh ni kancil.. apa2 pun selamat tahun baru dan selamat bekerja.. Queen... masih bercuti.. hehehehe

Cikgu Ma said...

loorr...semangat nk ngjar sampai salah hari..hehe

Aishah Jahirah(cik aisha) said...

bagus....bersemangat waja tu untuk mendidik..hehee xpe amek feel awal2kan...;)

masz said...

hehehehehe....
Terlebih semangat nak ke sekolah....

aimaniman said...

alaaa tiannyaaa..

akak pun siap sms kawan nak pasti ari ni sekolah ke tak

rupa2nya Dato Najib bagi cuti new year 2 hari la kancil.... so rabu baru naik sekolah,.. tapi taski anak akak sekolah hari ni, nasib baik masih cuti jadi dapatlah akak tengok anak akak 1st day sekolah...

Syafiq Ahadin said...

hak3!!!! ni ciri2 cegu berkaliber! hehe! :)

Kancil 8349 said...

Pn Sheila :

Salam...Selamat tahun baru...hehehe

Kancil 8349 said...

Echa :

terima kasih...hehehe...

line internet ndak berapa bagus...tu kurang aktif berblog

Kancil 8349 said...

Khairul :

ndak malas bro...rezeki tu

Kancil 8349 said...

Queen :

tulah pasal...ndak mengapa Queen..take ur time

Kancil 8349 said...

Cikgu Ma :

hehehe...tulah pasal

Kancil 8349 said...

Aishah :

hehehe...tapi ada kerja gak...kemaskan barang

Kancil 8349 said...

Masz :

hehehe...

Kancil 8349 said...

Aimaniman :

tulah masalahnya..ndak bertanya terus menerus ke sekolah...dah telepon pejabat tadi...tapi salah tanya...apapun dah selesai buat kerja tadi...

Kancil 8349 said...

Syafiq :

terima kasih...hehehe

Ezad Skytech said...

betul2 bersemangat kancil ni...esok baru mula sekolah kan..hee~

remyhazza said...

bersemangat sungguh kancil.......
apaapapun.... remy salute ngan kancil.....
berjuang demi mengajar anak bangsa.....

3no gr33ny said...

selamat berjuang kembali mendidik anak bangsa..hamba mahu juga semangat seperti tuan hamba ini

Kancil 8349 said...

Ezad :

hehehe...dah datang awal tapi ndak mengapa ada kerja juga...kemas barang

Kancil 8349 said...

Remyhazza :

terima kasih...

Kancil 8349 said...

3no gr33ny :

hehehe...terima kasih...untuk kamu juga..selamat berjuang...

Anak Wak Mail said...

hahaha..excitednya kancil ni..;)

bagus2x..!

Kancil 8349 said...

Anak Wak Mail :

terima kasih...hehehe

maszull said...

assalamualaikum kancil...wah terlampau excitednak mengajar ker kancil sampai tersilap hari mmg betul2 bersemangat waja sebagai seorang guru...:)

Kancil 8349 said...

Maszull :

Waalaikumsalam mama,

tulah pasal mama...hehehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...