Rakan Blogger

Thursday, January 19, 2012

Jawapan Daripada Wordless Wednesday # 23

Assalamualaikum dan Salam Satu Malaysia.

Selamat datang kepada semua rakan blogger dan pembaca setia yang sudi singgah ke blog Kancil 8349.

Entah mengapa Kancil suka membuat entri seperti nie. Namun, Kancil mahu orang lain berpuas hati untuk mengetahui jawapan sebenar daripada Wordless Wednesday nie. Memang betul, biar gambar yang menjelaskan semuanya. Namun yang mengambil gambar pasti mempunyai niat tersendiri mengapa ia mengambilnya dan memperlihatkan kepada orang lain.


Gambar di atas nie adalah Kuda Luat. Kalau diperhatikan betul - betul, kuda laut ini sedang tidur. Ia berada di dalam akuarium khas untuk pameran. Semasa LASEBELA tahun lalu, rombongan kami telah melawat ke Akuarium Dan Muzium Marin di UMS. [klik kat sini]. Di dalamnya banyak hidupan marin dan salah satunya adalah kuda laut.
Insya Allah Kancil akan kongsikan hidupan marin yang lain pada minggu depan. Jangan lupa untuk singgah selalu ke blog Kancil 8349. Terima kasih kerana sudi membaca dan tinggalkan komen di blog Kancil 8349.

16 comments:

lieynanilaz said...

oh....lama tak tengok hidupan marin unik seperti ini....tq berkongsi.

Masz Sidek said...

hehehehe... betul tekaan sy kuda laut...

Kazman & Sue said...

kuda laut pun pandai tidur yee... tentu dia letih sangat tu...

Yatie Awang said...

dah agak dah..kuda laut tu tidur...lupa nak tulis semalam hahhaa

Anak Wak Mail said...

kuda laut tidur camtu??siannya dia..hehe..

Eza Boom Boom :) said...

kuda laut tidor jugak rupanya.. heee. :) Ilmu baru ni. Makaseh cikgu kancil.

maszull said...

assalamualaikum kancil...haiwan yg unik sekali...:)

3no gr33ny said...

hah kn btol..hehhe

Kancil 8349 said...

Lieynanilaz :

gembira dapat membantu..

Kancil 8349 said...

Masz Sidek :

terima kasih

Kancil 8349 said...

Kazman :

dah nama makhluk tuhan...mest ada tidurnya...hehehhe

Kancil 8349 said...

Yatie :

betul tu...

Kancil 8349 said...

Anak Wak Mail :

betullah tu...macam tulah dia tidur

Kancil 8349 said...

Eza :

kebetulan dia tidur...tu yang ambil gambar dia...tapi suka bila kuda laut nie buka matanya...seperti mata baby memandang orang lain...hehehe

Kancil 8349 said...

Maszull :

Waalaikumsalam mama,

betul tu mama...satu2 haiwan yang mana jantan yang melahirkan anak...

Kancil 8349 said...

3no gr33ny :

terima kasih

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...