Rakan Blogger

Friday, June 10, 2011

Bermain Badminton Bersama Isteri Tersayang


Bukan senang nak mengajak isteri saya bermain badminton pada waktu petang. Bila ajak mesti pelbagai alasan yang diberikan oleh beliau. Katanya tidak pandai mainlah, penatlah dan susah nak jaga anak kalau kita bermain. Namun saya tetap berusaha untuk mengajak isteri saya bermain badminton. Untuk dia juga. Orang kata, tidak perlu memaksa seseorang kerana dia akan menjauhinya lagi.

Akhirnya saya berjaya mengajak beliau bermain. Pada mulanya memang sukar untuk dia bermain kerana kali pertama memegang raket badminton. So kena ajar dia perlahan - lahan. Ajar yang asas terlebih dahulu. Baru 5 minit bermain, beliau mengatakan rasa seronok bermain badminton. Alhamdulillah! terasa gembira apabila melihat isteri saya berminat untuk bermain.
Nampaknya, keraplah kami bermain badminton bersama. Buat masa nie biarlah kami bermain di laman rumah. Jika dia sudah ok dan pandai bermain dengan baik. Mungkin saya akan mengajaknya bermain di gelanggang badminton yang sebenar....

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...