Rakan Blogger

Sunday, June 19, 2011

Di Suatu Petang


Di suatu petang, 
Aku ke gedung ilmu,
untuk mengerjakan,
kerja tertunggak.

Di suatu petang,
Aku berjumpa,
Seorang teman lama,
Bersama seorang gadis,
Yang cantik,
Bak bunga Mekar.

Di suatu petang,
Aku memberi senyuman,
sebagai tanda persahabatan,
Antara aku dan dia,
Dari gaya dan perwatakannya,
Tergambar sifat - sifat kewanitaannya.

Di suatu petang,
Aku terpaksa pulang,
Ke tampat aku mengadu
Hingga lupa mengucapkan, 
Selamat tinggal,
Adakah di sini sahaja, 
Pertemuan kita.

* sajak dua nie, simple dan senang difahami.

2 comments:

Ce'gu JAERA said...

di suatu petang, nyenyak sungguh aku belayar di atas katil yang empuk.. ummphhh..

Kancil 8349 said...

hahaha....time sekarang memang lah dil...dah kerja...hahaha...lain masa belajar....ndak senang duduk kita cari maklumat...lebih2 lagi kalau di Universiti

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...