Rakan Blogger

Monday, September 5, 2011

Keretaku Dilanggar...Sebab Itu Jiwa Sakit....huhuhu

Selamat datang dan salam perpaduan kepada semua rakan blogger dan pembaca setia blog Kancil 8349.

Hari pertama kerja, perasaan Kancil masih berkeadaan suram dan sedih...lebih kurang sakit jiwa. Sebabnya, kereta kesayangan Kancil dilanggar oleh motorsikal pada hari Jumaat (2hb September 2011). Kejadian berlaku di pekan Kunak pada pukul 4 petang. Ketika itu Kancil sekeluarga  baru balik dari daerah Lahad Datu mahu menuju balik ke Semporna. 

Kereta Kancil bukan brek mengejut pun. Masa tu, kereta Kancil menunggu  kereta dihadapan bergerak. Lebih kurang 15 saat menunggu. Bila mahu bergerak ke hadapan, motorsikal sudah menghentam bonet kereta Kancil. Huhuhu...keluar je dari kereta, pemuda tersebut meminta maaf dan katanya dia tidak  nampak kereta Kancil.

Geramnya Kancil dengar, bolehnya dia tidak nampak kereta sebesar ini. Hasil perbincangan, dia bersetuju untuk bertanggungjawab. Nasiblah juga pemuda tersebut asal orang Tawau batu 5. Senang urusan Kancil dengan pemuda tersebut. Tiga hari Kancil berada di bengkel batu 5 tersebut. Kesian kereta Kancil...kali pertama dilanggar dan teruk pula tu. Apapun, jomlah kita tengok di  bawah.

 
  Keadaan bonet belakang kereta Kancilku yang dilanggar

  Mekanik sedang memperbaiki bonet kereta pada hari pertama
 
 Letak simen kemudian dicat pada hari kedua
 
 Bumper pula dicat pada hari ketiga
 

Hati siapa tidak sedih. Apapun benda sudah terjadi dan pastinya ada hikmah disebalik kemalangan ini. Walaupun tiada nyawa yang melayang dan duit pun tidak terbang. Namun kira bersyukur, kereta Kancil masih bergerak seperti biasa.

37 comments:

Cik Asma BLuppy said...

teruk jgk kena langgar tu.
sabar ep kancil=)

Kancil 8349 said...

Cik Asma :

huhuhu...tulah pasal...sedih ooo

CikGu Ma said...

oooo...broken heart sebab ur beloved kancill..sabar yea...gen2 kan ada...bleh pakai kereta dia...ehehehe

Kancil 8349 said...

Cikgu Ma :

Gen2 bukan satu sekolah sudah...dia sebelah Zon selatan dan Kancil pula Zon Utara....dia pagi kancil pula petang...

Niena Pengembara Ilahi said...

nasib baik sikit.,, kalau banyak..?

dugaan tu.. :)

Kancil 8349 said...

Niena :

tulah...nasib juga dapat siap dalam 3 hari nie...

Gen2Merah said...

uii, sadis juga ya ums... kejadian yang kita tidak ingini,.. apa pun hadapi semua dengan senyuman.. ada hikmah disebalik apa yang terjadi

Kancil 8349 said...

Gen2Merah :

betul tu geng...kita berhati2 orang lain tidak..

ana raisya said...

ok lagi tu..truk lgi kete den ni r..kete kat wshop lgi...byk bnde kene bt lgi..
lagu nera tu bukn mnt nera..tp lirik nye tu best..pnuh makne

Kancil 8349 said...

Ana :

bagi saya ia dah teruk...huhuhu..

eya ke...

nabila faryzza said...

sabar je la. dah nak buat macam mana. benda dah jadi kan.

Kancil 8349 said...

Nabila :

memang bersabar sudah...huhuhuhu

maszull said...

salam kancil...patutlah n3 sebelum ni kancil sakit jiwa rupa2nya ini sbbnya....

apa2 pun nasib baik semuanya selamatkn...:)

Kancil 8349 said...

Maszull :

Salam mama...

hehehe...tulah mama...sakit jiwa kancil sebab kemalangan...tapi dah ok dah...

cik najihah said...

la...kesiannye...
cane la bole terlanggar tu

cik najihah said...

la...kesiannye...
cane la bole terlanggar tu

dylla abas said...

alhamdulillah..kancil dh kembali spt sebelumnya :)

iMBobo said...

tape asalkan masih mampu memecut laju hehe..

hira said...

alahai. sabar ye kancil :)

Kancil 8349 said...

Cik Najihah :

pemuda tu mengelamun...dia tidak memandang ke depan...kereta orang berhenti dia pula main jalan je

Kancil 8349 said...

Dylla Abas :

terima kasih....

Kancil 8349 said...

Imbobo :

hehehe...betul tu...

Kancil 8349 said...

Hira :

huhuhu...kancil dah bersabar...nak buat macam mana kan? dah terjadi

Lulu Caldina said...

memang sakit hati keta kena langgar.. tapi sbnrnya hikmahnya, lebih baik kemek jer keta dari nyawa melayang..huhu.. brp duit terbang? ke insurans cover?

Kancil 8349 said...

Lulu :

betul tu...sakit hati taw...syukur je kereta yang remuk...kalau badan....derita seumur hidup...duit tak melayang pun...pemuda tersebut yang bayar semua

aizamia3 said...

syukur takde yang cedera..
susah hati kalau tengok kereta jatuh sakit.. itulah nyawa nak ke sana ke sini..

Kancil 8349 said...

Aizamia3 :

betul tu...nie tengah memikirkan mahu keluarkan satu kereta lagi...takut terjadi apa2...nie je kenderaan Kancil sekarang nie

budak kacamata said...

tabahkan ati ye cik kancil..apepon, syukur sbb sume slamt..

Adylia Qarissa said...

sapa tak sayang harta sendiri...dah lah bukan dari kesalahan kita..apa pon alhamdulilah. tak ada yang cedera...

Santri T.P.I.N.I said...

nasib baik ada org yg sudi nak baiki dan nak bertanggungjawab. masih ada rezki lagi tu kancil, kena byk bersyukur di dalam musibah yg menimpa.

Kancil 8349 said...

Budak Kacamata :

eya...terima kasih dan memang bersyukur...huhuhu

Kancil 8349 said...

Adylia :

memang betul tu...jiwa Kancil sakit...namun tetap bersyukur dengan Allah...

Kancil 8349 said...

Santri :

memang betul Santri...kira bersyukur sangat...

aimie amalina said...

aiyaaakk
aduhai..nak raye2 jadi gini an

huu...dugaan ni..sbr ye cek kancil =]

Kancil 8349 said...

Aimie :

memang betul...dugaan Kancil sekeluarga...huhu...nasib tak hilang duit mahupun nyawa

ariana said...

kereta hubby pun tergesel kereta org dalam bln puasa baru ni..huhu. Tapi, dia yg ter..x sengaja..

Kancil 8349 said...

Ariana :

tergesel ndak apa...sebab boleh cat lagi...tapi kalau dah bengkok...kena tambah simen...dah lari bentuk asal...huhuhu...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...