Rakan Blogger

Monday, August 1, 2011

Dugaan Hari Pertama Berpuasa

Dugaan - dugaan, itu je yang mampu saya katakan sejak tengah malam tadi. Dari waktu sahur hinggalah ke sekarang. Pandai pula masanya, mungkin Tuhan ingin menguji kesabaran saya pada hari pertama. Alhamdulillah!



Dugaan pertama ialah air di rumah asyik mati. Dahlah pagi tadi, saya ambil air sembahyang kat bawah rumah. Sejuk tahap beku tu. Pagi nie, belum ada air setitik pun keluar dari pili air. Apa jadi dengan air di Tawau...tak kan dah kering kot.


Dugaan yang kedua, perutku sakit...ndak dapat aku tidur dari semalam. Ada pun, 5 ke 10 minit saje. Hampir 4 kali aku masuk keluar tandas. 2 kali air terpaksa aku angkut dari bawah rumah. Syukur ndak tercirit dalam seluar.

Apapun, memang dugaan untuk menguji kesabaran ku...

13 comments:

aimie amalina said...

ya ampun..
dugaanye
cubela tye pihak bekalan air tu ye
ayooo
moge dpermudahkan jalan!
=)

Kancil 8349 said...

Aimie : Memang dugaan saya di hari pertama nie...huhuhu

Daring Women said...

selamat berpuasa....segala dugaan itu pasti ada hikmah disebaliknya...

Kasut& Karipap said...

Sabar....dugaan itu pasti ujian :)
semoga kita semakin dekat dengan Allah swt di bulan yang suci lagi berkat ini..Selamat berpuasa :)

Diana @ bilakukatacinta said...

salam kenal..salam ramadhan

Abby Salvatore said...

perut meragam memang annoying kan?takpa...sabar jak lah...

Selamat berpuasa dan semoga puasa kita di berkati...amin.:)

WiE said...

Apa P.Ramlee selalu cakap tu.. Cobaaannn...

Kancil 8349 said...

Daring Women : Selamat berpuasa dan terima kasih

Karipap : Terima kasih memang ia dugaan dan selamat berpuasa

Diana : terima kasih kembali dan selamat berpuasa

Abby : Amin2x...memang bersabar nie...takut je ndak dapat ke sekolah

Wie : memang cobaan...

Princess Feyqa said...

wah dugaan betol tu, xpe dugaan tu menyumbang pahala hehe :)

asamasin said...

dugaan itu mematangkan kite.. :D

aizamia3 said...

tiada kata selain dari sabar.. ;)

c genk bah ne said...

fuh,,hebat sungguh dugaan itu

setipa dugaan itu menguji tahap kesabaran kita dan keimanan kita kepada Allah

Kancil 8349 said...

Princess Feyqa, Asamasin, Aizamia3 dan Genk : Terima kasih atas nasihat kamu semua...alhamdulillah ia menguji kesabaran saya...dan dapat mengawalnya

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...