Rakan Blogger

Monday, August 8, 2011

Jauh Di Mata Dekat Di Hati (4)


"Gambar siapa yang kau renung tu?"

"Gambar kawan je"

"Boleh  aku tengok. Eh!..Cantik orangnya...Siapa nama gadis nie?"

"Nani!"

"Buah hati ke?"

"Bukan! Kawan"

"Kawan? Kalau kawan bro, tak kan kau bawa sampai ke sini?"

"Cuma kawan saje yang aku amat rindu"

Aku tidak tahu, apa khabarnya dia? Ingin sangat kembali ke negeri sendiri. Ingin sangat aku mengirim surat kepadanya. Mungkin dia masih ada di sana. Harap - harap dia masih ingat dengan aku. Hampir 3 tahun aku tidak balik dan dalam tempoh itu juga aku menghilangkan diri agar tiada siapa tahu aku di mana.

Aku harus terima hakikat bahawa aku tidak aku menemui Aiman lagi. Memang kami tiada jodoh. Dia pun lama menyepi. Mungkin dia sudah berpunya malah mungkin sudah pun berkahwin. Aku harus melangkah ke depan tanpa menoleh ke belakang. Biarlah dia dalam hidup dalam lipatan sejarah saya. 

[bersambung klik]
[cerita sebelum ini klik]

6 comments:

Gen2Merah said...

semoga Aiman hidup dengan kebahagiaannya dengan insan yang jauh lagi baik dan sempurna.. (",)

Kancil 8349 said...

Hehehe...cerita belum habis lagi geng..masih panjang...sehingga tajuk kata penutup baru habis...:)

Niena Pengembara Ilahi said...

Aiman2.. biasanya aiman xkisah kn..
:D

Kancil 8349 said...

Hehehe...

CikGu Ma said...

boleh suggest kat mana2 pengarah drama..buat drama bersiri slot akasia yea.. (",)

Kancil 8349 said...

hehehehe...Insya - Allah..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...