Rakan Blogger

Monday, August 29, 2011

Penyembelihan Beramai - Ramai

Selamat datang dan salam perpaduan kepada semua rakan blogger dan pembaca setia ke blog Kancil 8349.

Jika kita tengok pada tajuk mungkin ramai yang tertanya - tanya. Apa kes nie? Kancil sahaja mahu buat gempak. Jom kita lihat apa yang disembelih...

 Lima ekor ayam yang menunggu giliran untuk disembelih

 Sempat lagi mengambil gambar sebelum disembelih

 Cara menyembelih ayam yang betul dan kemudian dibiarkan di tempat lapang

"Sedihnya...lepas nie giliran aku plak...rakan - rakanku sudah rebah"

 Di simpan dalam bekas dan letakkan air panas supaya sesi mencabut bulu senang dilakukan


Beginilah keadaan setiap kali beraya di kampung. Ayam - ayam akan disembelih. Ayam - ayam ini bukan dibeli tapi dipelihara oleh bapa Kancil sejak 3 bulan lalu. Lagipun harga ayam mahal.

14 comments:

Gen2Merah said...

wakakaka... penyembelihan beramai-ramai.... pastu di makan semua daging2nya.. ehehe

salam aidilfitri buat kancil sekeluarga.... semoga berbahagia selalu

aizamia3 said...

menarik.. dan dapat menjimatkan perbelanjaan..

bestnye.. mesti meriah kan..

.*.WiE.*. said...

Selamat Hari Raya Kancil.. sedap tu ayam bela sendiri..

khairul said...

naseb la ko ayammmmm

Syaitan dah terlepas.http://gilamodified.blogspot.com/2011/09/demons-are-back.html

CikGu Ma said...

salam aidilfitri utk kancil dan family

***cikgu, saya gatal tangan tukar url...sj try2...rupanya menghancuskan blog saya...huhuh...

maszull said...

salam kancil selamat hari raya....

wah bestnya bila berada di kg mcm aktiviti dpt dilakukan bersama2kn...

semoga gembira selalu...:)

Kancil 8349 said...

Gen2Merah :

adik2 perempuan saya buat sate...hehehe...sedap ooo

Kancil 8349 said...

Aizamia3 :

memang betul...kalau ndak beli tentu dah habis...lebih baik buat macam nie

Kancil 8349 said...

Wie :

Selamat hari raya juga...

memang betul...hehehe...

Kancil 8349 said...

Khairul :

memang dah takdir dia kena sembelih...

Kancil 8349 said...

Cikgu Ma :

eya ke...kesiannya

Kancil 8349 said...

Maszull :

salam mama...memang betul...

Lulu Caldina said...

harga ayam memang mahal skrg ni.. tiba2 bila perayaan menjelang, harga pun melambung naik. tapi dah susah nampak, org sembelih sendiri.. haish, mungkin sebab tinggal kat bandar..asyik nak membeli jer, bila harga mahal, kena juga beli kan..

Kancil 8349 said...

Lulu :

memang betul tu...kalau nak bela ayam kat bandar sudah tiada tempat...nanti jiran bising sebab bau najisnya...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...