Rakan Blogger

Tuesday, October 18, 2011

Kancil Jadi Penceramah Motivasi

Assalamualaikum dan salam Satu Malaysia.

Selamat datang kepada semua rakan blogger dan pembaca setia ke blog Kancil 8349.

Hari ini Kancil ingin berkongsi sedikit perasaan Kancil pada ketika ini. Nak tahu mengapa? Hari ini Kancil telah dijemput untuk memberi ceramah kepimpinan di salah satu buah sekolah di daerah Tawau. Ia terletak dipinggir bandar Tawau. Surat jemputan telah diberi lebih seminggu lalu. Ngee ~.

Kancil rasa gementar dan berdebar pada ketika ini. Entah mengapa boleh macam nie? Sememangnya Kancil sudah biasa memberi ceramah motivasi di dalam sekolah tetapi tidak pernah di sekolah lain. Kira ini pengalaman pertama Kancil di jemput oleh pihak sekolah lain. Apapun, Kancil ingin mencuba merasai pengalaman baru ini.

Berbanding rakan - rakan seangkatan, mereka bimbang dan tidak berani untuk menerima jemputan daripada mana - mana pihak sekolah. Mungkin kerana masih baru dalam dunia pendidikan. Tapi sampai bila nak buktikan kita mampu seperti penceramah lain. Bila sudah dijemput, Kancil tidak menolak kerana ia adalah satu kepercayaan dan peluang yang jarang kita dapat. Kancil berharap, rakan - rakan blogger doakan Kancil berjaya.

Terima kasih kerana sudi membaca dan tinggalkan komen di blog Kancil 8349.

52 comments:

Aisy Nasiha said...

wah, hebatnya kancil...sy jd kalau n kena ckp dpn audience ramai mmg trasa ketar...ajar je tak pe, kalau mjlis awam, mmg tak lepas...dh 5thn jd cgu pun ttp takut...

Kancil 8349 said...

Aisy Nasiha :

terharu plak kamu kata Kancil nie hebat...hehehe...ndak hebat mana pun...hehehehe...apapun terima kasih...Kancil sekadar merasai pengalaman baru

Aisy Nasiha said...

kancil, benda ni mungkin atas bakat seseorang...awk bagus bab mcm ni, kena terus asah kemahiran ni...saya kalau setakat pehimpunan sekolah ok la...nanti ada pluang kami pggl awk dtg sek kami yek?

Lulu Caldina said...

syabas :)

Santri T.P.I.N.I said...

wah...syabas kancil!! jgn takut...teruskan perjuangan mu.

Kancil 8349 said...

Aisy Nasiha :

ndak semua bergantung pada bakat. tetapi pada usaha untuk mencontohi orang lain, menjadi yang terbaik dan mencipta sejarah hidup yang menarik...Kancil dulu berbeza dari sekarang. Mungkin juga betul kata kamu...hehehe...

p/s : jauh tu nak jemput Kancil...kamu di semenanjung Kancil kat Sabah...hehehe

Kancil 8349 said...

Lulu Caldina :

terima kasih lulu

Kancil 8349 said...

Santri :

terima kasih...bukan takut cuma gementar...pertama kali dijemput dari sekolah lain...hehehe

nurpiska said...

wah,tahniah kancil:)

Kancil 8349 said...

Nurpiska :

terima kasih...

Addin said...

tahniah ! :) & all the best kancil .

Aisy Nasiha said...

kalau kancil kata kancil berbeza dari dlu, sy pun nati nak kena cuba lebih la...pglaman di selangor ni sbnarnya lbh mngajr saya...di jhr dlu pglaman lain.. sy akan lebih beranikan diri

Kancil 8349 said...

Addin :

terima kasih...

Kancil 8349 said...

Aisy Nasiha :

wah nie yang bagus...insya - Allah kamu akan berubah...jika orang lain boleh berubah mengapa kita tidak mampu berubah...

Dylla Abas said...

peluang yg tak harus dilepaskan..tahniah cikgu!!

maszull said...

salam kancil...syabas dan selamat berjaya yer...:)

khairul said...

hebat lah kancil..klu la sy..sure terketar2 nanti


Blog aku baguih sangat ka ? .http://gilamodified.blogspot.com/2011/10/ehblog-aku-baguih-sanagt-ka.html

Adylia Qarissa said...

betul tu kancil..bila kita diundang ini bermakna orang yakin akan kebolehan kita. jadi, jangan hampakan harapan orang tentang kebolehan kita..

good luck yea kancil..pasti ceramah itu tidak membosankan budak sekolah...

siti kektus said...

Ble lg nk tnjuk kemampuan diri kn. Selagi tak cbe, kite tak tau. All the best. Hehe :)

QueeN TerataI said...

Wah hebat betul ni jadi penceramah motivasi jemputan... :) Queen doakan Kancil berjayaberi ceramah tu nanti..

~ putry ~ said...

all da best ...

Khumaera Ismail aka Habibi Hamid said...

gudluck n all da best =)

Tentang Kita said...

terhebat.....klu nak ialngkan rasa gementar rajin2 la masuk kelas public speaking sure ilang terus rasa takut

Kakzakie said...

Kalau tak dipecahkan ruyung mana kan dapat sagunya. Jadikan ini perintis Kancil mesti boleh kalau tak org tak jemput. Tahniah dari akak:)

3no gr33ny said...

terbaiklah kancil..hope semua dipermudahkan Dia

cinnamon.com said...

bagus2...nti bg ceramah kat semenanjung pulak..

Yatie Awang said...

InsyaAllah, pasti boleh

Kancil 8349 said...

Dylla Abas :

terima kasih...betul tu...

Kancil 8349 said...

Maszull :

salam mama,
terima kasih mama

Kancil 8349 said...

Khairul :

terima kasih...kancil cuba buat yang terbaik

Kancil 8349 said...

Adylia :

terima kasih kerana menyokong Kancil...

Kancil 8349 said...

Siti Kektus :

terima kasih...

Kancil 8349 said...

Queen :

terima kasih...:)

Kancil 8349 said...

putry :

terima kasih

Kancil 8349 said...

Khumaera :

terima kasih

Kancil 8349 said...

Tentang Kita :

kancil dah biasa tapi masih lagi ada gementar

Kancil 8349 said...

Kakzakie :

terima kasih...betul tu...ini merupakan permulaan kancil

Kancil 8349 said...

3no gr33ny :

terima kasih geng

Kancil 8349 said...

Cinnamon.com :

terima kasih...insya - Allah

Kancil 8349 said...

Yatie Awang :

terima kasih

Finaz Jaafar said...

wah..bukan senang nak bagi ceramah ni..
1. perlu pandai kawal keadaan
2. nak ngadap ramai org
3. point mesti bernas
4. kne capture attention org..

kalau saya mmg tak tebtu boleh buat

Kancil 8349 said...

Finaz Jaafar :

betul tu...semua perlu ada pada seorang penceramah...hehehe

Aien Not Alien said...

guna pengalaman yang ada untuk mencari pengalaman baru...

kancil pasti boleh!!! ^_^"

Kancil 8349 said...

Aien Not Alien :

terima kasih...itu yang selalu kancil fikirkan...

YNA said...

semoga encik kancil tenang-tenang saja ya?

good luck :)

Kancil 8349 said...

YNA :

terima kasih....

ziraziz said...

u can do it...chayok..

nnt terbang bg ceramah motivasi kat ktn plak .. :)

Kancil 8349 said...

Ziraziz :

terima kasih...insya - Allah jika Kancil dimurahkan rezeki

aimie amalina said...

weeeeeeeeeeee
dh berjaya pon kan cekgu kancil
heeeee

bagusnye la cekgu kancil niiii =]

Kancil 8349 said...

Aimie Amalina :

eya...dah pun berjaya...Alhamdulillah

Run Away said...

wah...hebatkan tahniah..kalau lah Sy tak munkin...hek...;d

Kancil 8349 said...

Run Away :

terima kasih....boleh tu kalau kita berusaha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...