Rakan Blogger

Thursday, October 6, 2011

Berapa Lama Sudah Kamu Punya Kereta?

Assalamualaikum dan salam Satu Malaysia.

Selamat datang kepada semua rakan blogger dan pembaca setia ke blog Kancil 8349.

Pernahkah rakan kamu bertanya soalan yang sama dengan tajuk entri? Apa yang mungkin kamu jawab? Dan bagaimana reaksi rakan kamu apabila kamu menjawab soalan beliau? Terkejut atau tiada langsung.

Pernah seorang rakan Kancil bertanya kepada Kancil mengenai kereta Kancil. Inilah perbualan kami.

"Geng! Keretamu nie sudah berapa tahun?"

"Sudah enam tahun."
"Kau tipu aku nie. Macam baru keluar dari kilang."

"Kau tengok juga no plat kereta tu. Tentu sudah kau tahu."

"Mana tahu kau tukar no plat? Macam aku ndak percaya. Kau jaga macam mana nie?"

Bukan setakat rakan Kancil seorang malah sepupu - sepupu Kancil pun terkejut apabila Kancil memberitahu usia kereta Kancil sudah enam tahun. Bagaimana Kancil menjaganya? Kancil nak kongsi bersama rakan - rakan blogger Kancil. Kalau sanggup buat dan tidak sanggup ndak apa. Ini memerlukan usaha yang berterusan. 

Setiap minggu Kancil akan membasuh kereta Kancil dan setiap 3 bulan Kancil akan polish sendiri kereta Kancil. Senang bukan? Itu sebab, kereta sentiasa kelihatan baru. Kereta seperti kita, perlukan mandi dan penjagaan. Jika kita jaga dengan baik, maka baiklah dia.

Terima kasih kerana sudi membaca dan tinggalkan komen di blog Kancil 8349.

34 comments:

cinnamon.com said...

rajinnye..saya memandu je rajin..

hira said...

wah, rajinnya dia jaga encik kancil tu. huhu

aizamia3 said...

hohoho.. en. suamiku selalu bising sebab dia kena cuci kereta sedangkan yang guna kereta ai bukan dia..

tetiap minggu mesti dia geleng kepala tengok kereta tu.. berdekatan dengan taman perumahan dorang sedang perbaiki longkang, maka debu2 dah tentu berterbangan.. nak wat camne..

Kancil 8349 said...

Cinnamon.com :

terima kasih..

Kancil 8349 said...

Hira :


hehehe...kereta kesayangan

Kancil 8349 said...

Aizamia3 :

lelaki kalau sudah sayang kereta...macam tulah jadinya...hehehe...kalau kereta kena calar....bising bukan main tapi kalau isteri terlanggar batu...isteri yang dimarah...hahaha

3no gr33ny said...

bgusnye..nk wt cmtu gk la nanti..heheh

coklatberapi said...

wahh rajinnye...saya kete pun xde lg cmne ni...hehee

maszull said...

salam kancil...aset kan kancil tu mesti jaga ngan baik...macam jaga orang rumah nyerkn kancil...:)

Eera Shera said...

sy ndak ada kereta :)

khairul said...

betul tu kancil..masa sy main kereta dulu..boleh tiap2 hari sy polish ...kdg2 sy rasa sy syg kereta lebih dr bini sy hehe

Adylia Qarissa said...

kereta dkna park kat basement opis...heheee...

tiap2 pagi lalu tepi kereta...makin hari makin berhabuk...

naik motor sebab nak elak jem ...
timw hujan baru menggelabah bila kereta ada kat opis...so, naik bus...hahaaaa..

orang ckp kat dkna √°da kereta simpan wat pusaka'...hehee

ciK LyndaWawa said...

saya masihlagi tak berani nak drive.hohohoho

ciK LyndaWawa said...

saya masihlagi tak berani nak drive.hohohoho

budak kacamata said...

kena blja jadik cermat cam cik kancil nie..huhu

iMBobo said...

mesti kancil syg sgt dgn kereta tu kn?

Kancil 8349 said...

3no gr33ny :

hehehehe...gembira kerana ada sudi berkongsi

Kancil 8349 said...

Coklatberapi :

hehehe...ndak apa...kalau dah ada kereta barulah praktik kan apa yang Kancil kongsikan

Kancil 8349 said...

Maszull :

salam mama,

betul tu Mama..nie je harta Kancil paling mahal, kemudian laptop..hehehe

Kancil 8349 said...

Eera Shera :

ndak apa...kalau dah kerja nanti...boleh beli kereta kan

Kancil 8349 said...

Adylia Qarissa :

weina...kereta simpan kat basement...memang patut pun orang cakap macam tu...ndak kena kacau orang ke...kesian kereta kamu tu..hehehe

Kancil 8349 said...

Cik Lyndawawa :

ndak apa...belum rezeki kamu tu

Kancil 8349 said...

Budak Kacamata :

cermat ke nie? bukan ndak mampu cuma tidak puas hati kalau orang yang buat kerja kat kereta kita...lebih baik tangan sendiri baru puas hati...hehehe

Kancil 8349 said...

iMBobo :

hehehe...memang sayang sangat...harta dunia no 1...hehehe

Gen2Merah said...

saya takda kereta.. keta buruk saja cikgu.. huhuhu

aimie amalina said...

yay!
betol!
x kesah la bape lame pon kite gune
kalo bijak membelai dn mnjage
baruuuu jak kan cekgu? =]

Kancil 8349 said...

Gen2Merah :

kereta bank tu kan geng...hehehe...kalau buruk apasal masuk dalam lulu pages...hehehe...

Kancil 8349 said...

Aimie :

betul tu...samalah juga dengan badan kita...nak jaga selalu luar dan dalam..hehehe

QueeN TerataI said...

betul tu kancil! Queen sokong.. tp kdg2 termalas gak nk basuh kereta.. hehehehe :)

Tentang Kita said...

lini xde lesen lagi...huhu en hubby dh bising2 suh wat lesen...no lesen no kereta la

Kancil 8349 said...

Queen :

biasalah kalau dah termalas...Kancil pun pandai malas juga...hehehehehe...tapi berganti

Kancil 8349 said...

Tentang Kita :

hehehe...memang perlu untuk kaum isteri ada lesen...senang berganti kalau memandu

Run Away said...

memang rajin lah..mesti kereta tersayang ni...;d

Kancil 8349 said...

Run Away :

terima kasih...harta peribadi...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...